۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۵۸۴۵۴۵
حجت الاسلام والمسلمین میرلوحی:

تنها راه نجات بشریت تمسک به قرآن و عترت است

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه قرآن و عترت دو یادگار ارزشمند پیامبراکرم(ص) است، گفت: تنها راه نجات بشریت تمسک به قرآن و عترت است.
حجت الاسلام والمسلمین میرلوحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین میرلوحی عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع)، شب گذشته در همین دانشگاه گفت: شیعیان با وفات پیامبر اکرم(ص) یتیم شدند.

وی افزود: پیامبر اکرم در روزهای آخر عمر مبارکشان در خانه حضرت فاطمه(س) بودند و اینکه برخی می‌گویند در خانه یکی از همسران خود بودند کذب است.

حجت الاسلام والمسلمین میرلوحی با اشاره به ماجرای غدیر، ابراز کرد: حضرت بارها ولایت امیرمومنان علی(ع) را بعد از ماجرای غدیر بر مردم یادآور می‌شدند و در واپسین لحظات عمر مبارکشان نیز قلم و کاغذ خواستند که این مهم را مکتوب به مردم متذکر شوند که برخی حاضران ایشان را به هزیان گویی متهم کردند و از دادن قلم و کاغذ امتناع ورزیدند.

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) عترت و قرآن را دو یادگار ارزشمند پیامبراکرم(ص) بیان کرد و اظهار داشت: تنها راه نجات تمسک به این دو یادگار گرانسنگ است.

وی افزود: حضرت بارها فرمودند: تا مادامی که به عترت و قرآن رجوع کنید گمراه نمی‌شوید و این دو هرگز از هم جدا نمی‌شوند تا در بهشت در کنار حوض کوثر بر من وارد شوند؛ بنابراین قرآن بدون اهل بیت(ع) سخنی بی معنا است و نمی‌توان گفت قرآن به تنهایی برای هدایت انسان‌ها کافی است.

حجت الاسلام والمسلمین میرلوحی فاصله گرفتن از قرآن و عترت را بازگشت به دوران جاهلیت بیان کرد و گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: اگر روزی پیامبر شما از دنیا رفت و یا به شهادت رسید آیا به همان دوران جاهلی بر می‌گردید؟ پیامبراسلام نیز در ساعت پایانی به این آیه بسیار اشاره داشتند تا مردم منحرف نشوند.

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) ادامه داد: پیامبراسلام قبل از وفاتشان تکلیف کفن و دفن خود را مشخص کردند و فرمودند: امام علی(ع) این اعمال را انجام دهند؛ بنابراین کسانی که می‌گویند پیامبر قبل از فوت جانشینی برای خودشان را مشخص نکردند سخنی گزاف می‌گویند چرا ایشان ایشان تکلیف دفن و کفن خود را مشخص می‌کنند اما نسبت به مساله مهمی مانند جانشین خودشان بی اهمیت بودند.

وی افزود: جانشین پیامبر در روز غدیر از جانب خداوند مشخص و تکلیف مسلمانان در همان روز معلوم شد./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات