۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۵۸۴۵۵۳
کارشناس دینی:

امروز ادعای مسلمانی زیاد و منش مسلمانی کم است

حجت الاسلام میلانی نژاد گفت: متاسفانه امروز ادعای مسلمانی زیاد و منش مسلمانی اندک است، عده‌ای در عین حال که مدعی سیره قرآن و پیامبر(ص) هستند در ماه حرام جنگ می‌کنند در حالی که حتی بت‌پرستان مشرک هم آن را حرام می‌دانستند.
حجت الاسلام میلانی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا میلانی نژاد کارشناس دینی شامگاه گذشته در مسجد جامع امام سجاد(ع)، گفت: در سوره ممتحنه به اسوه و الگو بودن حضرت ابراهیم(ع) و اصحابش اشاره شده است.

وی افزود: حضرت ابراهیم(ع) در چند چیز میان انبیا زبانزد است که از جمله آنها ابتلا به بلاهای مختلف و امتحانات سخت است؛ مومنین نیز باید در امتحانات سخت از ایشان الگو بگیرند و زیاد شدن مشکلات را به حساب قهر کردن خدا با آنها نگذارند.

کارشناس دینی اظهار داشت: معمولا معلم‌ها، سوالات سخت‌تر را از دانش آموزان زرنگ‌تر و بااستعدادتر می‌پرسند خداوند نیز حضرت ابراهیم(ع) را جهت امتحان در معرض آزمایش‌های سختی قرار داد و به این ترتیب مقام امامت را به ایشان عنایت کرد.

وی در ادامه بیان داشت: به تعبیر مرحوم علامه طباطبایی امامت، ریاست عامه است؛ در سوره احزاب پیامبر اکرم(ص) به عنوان اسوه و الگوی حسنه برای جامعه بشریت معرفی شده است.

حجت الاسلام میلانی نژاد اظهار داشت: یکی از مهمترین خصوصیات پیامبر اکرم(ص) این بود که هیچ‌گاه از خدا ناامید نمی‌شد و همواره امید و توکل او به خدا بود؛ کسی که دم از قرآن، پیامبر و امام بزند و در عین حال ناامید و مایوس از رحمت الهی باشد ایمان او دروغین است و صداقت ندارد.

وی افزود: کسی که امید و توکل به خداوند دارد، مکر دیگران برای او شر است و مکر خدا برای او خیر و برکت دارد "و مکروا و مکرالله والله خیرالماکرین"؛ متاسفانه امروز ادعای مسلمانی زیاد و منش مسلمانی بسیار اندک است، عده زیادی در عین حال که مدعی روش و سیره قرآن و پیامبر(ص) هستند بر سر زنان و بچه‌های بی‌گناه بمب می‌ریزند و آشیانه‌های آنها را ویران می‌کنند در ماه حرام جنگ می‌کنند در حالی که حتی بت‌پرستان مشرک هم آن را حرام می‌دانستند.

کارشناس دینی بیان داشت: کسی که امید به خدا، آینده و آخرت ندارد مشخص است که پیامبر اکرم(ص) الگوی او نیست؛ کسی که الگوی او پیامبر(ص) است دائماً روح و روان او به یاد خدا و ذکر حق جل جلاله مشغول است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام حسن مجتبی(ع) در کرامت زبانزد بودند و حتی در مقابل کسی که بدترین رفتارها را با ایشان کرده و به بدترین زبان با ایشان سخن می‌گفتند با مهربانی برخورد کردند و خم به ابرو نیاوردند به همین علت ایشان را کریم اهل بیت می‌خوانند./۹۶۹/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات