۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۵۸۴۵۷۳
حجت الاسلام والمسلمین سعدی:

ساختار و فعالیت‌های سازمان ملل چیزی جز جاهلیت نیست

رییس دانشگاه امام صادق(ع) گفت: امروز ساختار و فعالیت‌های سازمان ملل و مجامع بین المللی چیزی جز جاهلیت نیست، در مقابل سکوت همین مجامع بین المللی است که امروز هزاران انسان بی گناه به دست مستکبران کشته می‌شوند.
سعدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سعدی رییس دانشگاه امام صادق(ع) در مراسمی که به مناسبت سالروز رحلت رسول خدا(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در بقعه شیخ طرشتی برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: بخشی از شخصیت پیامبراکرم(ص) را می‌توان با رجوع به قرآن کریم شناخت.

وی افزود: یکی از جاهایی که قرآن به ما نشان داده که می‌توانیم این شخصیت بزرگ را تحلیل کنیم این آیه است که می‌فرماید: تَجْعَلُوا دُعَاءَ الرَّسُولِ بَيْنَكُمْ كَدُعَاءِ بَعْضِكُمْ بَعْضًا عظمت پیامبر را حفظ و تجلیل کنید و هنگام صدا کردن ایشان آن بزرگوار را با احترام مورد خطاب قرار دهید.

حجت الاسلام والمسلمین سعدی با بیان اینکه پیامبراسلام(ص) هرگز نباید با سایر انبیا مورد مقایسه قرار بگیرند، ادامه داد: خداوند در همه آیات پیامبر را با احترام مورد خطاب قرار می‌دهد و این احترام از مختصات پیامبراکرم(ص) و نشان از جایگاه رفیع ایشان نزد خداوند متعال است.

رییس دانشگاه امام صادق(ع) با استناد به کلام رسول خدا که فرمودند من سرسلسله تسلیم هستم، گفت: پیامبراکرم(ص) رسول خاتم بودند اما ایشان اول المسلمین بودند. انسان به بالاترین مقامی که می‌تواند برسد مقام عبودیت است و کسی در عبودیت همانند پیامبراکرم(ص) نیست.

وی با اشاره به آیات الهی، بیان داشت: جناب موسی کلیم الله برای انجام فرمان الهی از خداوند درخواست می‌کنند تا به ایشان شرح صدر عنایت کند اما در جای دیگر خداوند خطاب به پیامبراکرم(ص) می‌فرماید: ما به تو شرح صدر دادیم؛ این بخشش بیانگر جایگاه و عظمت پیامبراکرم(ص) است که بدون مسالت خداوند به حضرت شرح صدر عطا می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعدی ادامه داد: در قرآن کریم آمده که جناب موسی برای دیدار خداوند به کوه طور مشرف شدند اما نسبت  اما در قرآن کریم درباره پیامبراسلام آمده که ما او را به سوی خود بردیم؛ زمانی که پرده لحظه‌ای از مقابل دیدگان جناب موسی کنار می‌رود ایشان بیهوش می‌شوند اما زمانی که پیامبراسلام بزرگ‌ترین تجلی الهی را مشاهده فرمودند مانند حضرت موسی بیهوش نشدند و این نشان از عظمت وجودی نبی مکرم اسلام(ص) است.

رییس دانشگاه امام صادق(ع) اضافه کرد: به این دلیل حضرت رسول پیامبرخاتم شدند که ایشان هر چه در آسمان بود برای بشریت به ارمغان آوردند. زمانی که پیامبراکرم(ص) رحلت فرمودند جریان وحی و ارتباط آسمان و زمین قطع شد.

وی با اشاره به عصر جاهلیت، بیان داشت: پیامبراکرم(ص) در دورانی ظهور کردند که جاهلیت سراسر دنیا را فرا گرفته بود. حضرت دارای خلقی عظیم بودند، آن بزرگوار به امر الهی مردم را از آتش جاهلیت و گمراهی نجات دادند، نجات بشریت از جاهلیت معجزه پیامبرخاتم(ص) به شمار می‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین سعدی با بیان اینکه پیامبراکرم(ص) براساس معرفت مردم جاهلی را به حق دعوت کردند، گفت: مردم قبل از بعثت بیشتر اهل تبرج و تعصب جاهلی بودند اما پیامبراکرم با مدیریت الهی که داشتند مردم را اهل عفت، حکمت و معرفت کردند و بزرگ‌ترین تمدن بشری را پایه گذاری کردند.

رییس دانشگاه امام صادق(ع) ادامه داد: پیامبراکرم(ص) نابود کننده جاهلیت اولی بودند و امروز می‌بینیم که همان جاهلیت اولی خودش را در جاهلیت مدرن به نمایش گذاشته و متاسفانه امروز دنیای مدرن گرفتار همیت جاهلی شده است.

وی انقلاب اسلامی را بازخوانی پیام بعثت دانست و خاطرنشان کرد: امروز ساختار و فعالیت‌های سازمان ملل و مجامع بین المللی چیزی جز جاهلیت نیست، در مقابل سکوت همین مجامع بین المللی است که امروز هزاران انسان بی گناه به دست مستکبران کشته می‌شوند./۸۱۳/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات