۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۵۸۴۶۳۷
آیت الله سلیمانی:

پیوند میان مردم و روحانیت عامل عصبانیت دشمنان است

آیت الله سلیمانی با اشاره به توطئه و دشمنی های دنیای استکبار علیه اسلام و روحانیت، گفت: اگر امروز حمله ناجوانمردانه از سوی دنیای استکبار علیه روحانیت مشاهده می کنیم بی تردید ریشه در پیوند عمیق مردم و روحانیت دارد.
آیت الله سلیمانی در مراسم بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان امروز در دومین سالگرد ارتحال آیت الله فاضل استرآبادی که در مدرسه علمیه فیضیه مازندران برگزار شد با تسلیت سالروز شهادت امام رضا(ع) از روحانیت به عنوان حلقه اتصال به ائمه اطهار(ع) یاد کرد.

وی به توطئه ها و دشمنی های دنیای استکبار علیه اسلام و روحانیت اشاره کرد و افزود: اگر امروز حمله ناجوانمردانه از سوی دنیای استکبار علیه روحانیت مشاهده می کنیم بی تردید ریشه در این پیوند عمیق مردم و روحانیت دارد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان این که از همان زمان استکبار جهانی پیوند بین مردم و روحانیت را فهمید و تا آن زمان نمی دانستند نفوذ روحانیت بین مردم چقدر است، خاطرنشان کرد: مردم روحانیت اصیل را که مداح و وعاظ الملوک نیستند، ناشر معارف دین و حافظ دین و مجری عدالت اجتماعی و دلباخته به قرآن و عترت هستند را می شناسند.

امام جمعه زاهدان با اشاره به این که همواره میان روحانیت اصیل، پاک و دلسوخته و مردم یک پیوند مستحکم و عمیق وجود داشته است، تصریح کرد: علیرغم همه تلاش های دشمن، هیچ گاه خللی در این ارتباط ایجاد نشده است.

آیت الله سلیمانی در ادامه سخنان خود به خدمات ارزشمند آیت الله فاضل(ره) در احداث مدرسه علمیه فیضیه در بابل اشاره کرد و گفت: زمانی که ایشان تصمیم بر تأسیس این مدرسه داشت، شاید کسی فکر می کرد این مکان به رکن و قطب مدارس علمیه استان تبدیل شود.

وی با بیان این که اگر امروز این مکان ارزشمند به عنوان رکن، عمود و محور فعالیت های حوزوی استان شناخته می شود چیزی جز پیوند مردم و روحانیت نبوده است، بیان داشت: در همین جهت باید این تلاش های مرحوم آیت الله فاضل را قدر دانست که با تلاش ها و زحمات بسیاری محقق شده است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان  با اشاره به این که در طول تاریخ روحانیت در جایگاه مردمی قرار داشته است، خاطرنشان کرد: روحانیت از دل مردم برخاسته، در سنگر مردم زیسته و همواره نیز مدافع حقوق مردم بوده است.

آیت الله سلیمانی با تأکید براین که روحانیت هیچ گاه وطن فروش نبوده است، گفت: شیخ فضل الله نوری را حتی به چوبه دار بردند، میرزا کوچک خان جنگلی را به شهرهای مختلف تبعید کردند اما هیچ گاه زیر بار ظلم نرفتند و از حق مردم دفاع کردند./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات