۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۵۸۴۶۳۸
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی:

تنها راه نجات در زمان غیبت تمسک به محبت اهل بیت است

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که با بیان این که محبت بدون معرفت محبت ادعایی است، گفت: تنها راه نجات در زمان غیبت و مبتلا نشدن به آفات و آسیب ها تمسک به محبت اهل بیت(ع) است.
مؤمنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی استاد سطح عالی حوزه علمیه قم امروز در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام رضا(ع) که با حضور حضرت آیت الله وحید خراسانی در بیت این مرجع تقلید برگزار شد، با بیان این که برای سلوک در طریق اهل بیت(ع) دستورات حضرات معصومین باید نصب العین انسان قرار گیرد، گفت: در زیارت با معرفت گفته شده که ائمه طاهرین(ع) واجب الاطاعة هستند.

وی افزود: باید نسبت به نواهی اهل بیت(ع) اجتناب صورت گیرد، برای سلوک در طریق اهل بیت(ع) در بیان نورانی امام رضا(ع) 4 مطلب حائز اهمیت است، انسان برای سلوک در این مسیر عالی باید اهل عمل صالح باشد یعنی عملی که تنها برای رضایت الهی باشد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که رضای الهی در کارها باید مدنظر انسان باشد، اظهار داشت: دومین مسأله مهم اجتهاد در عبادت است یعنی انسان باید اهل توجه باشد، انسان باید اهل جهد و جد در عبادت باشد، اهل بیت(ع) همواره در این مسیر جد و جهد داشتند.

وی ادامه داد: امر دیگری که برای سلوک در این مسیر لازم محسوب می شود محبت محمد و آل محمد(ص) است، تنها راه نجات در زمان غیبت و مبتلا نشدن به آفات و آسیب ها تمسک به محبت اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان این که محبت بدون معرفت محبت ادعایی است، ابراز داشت: شرط دیگر سلوک تسلیم بودن در برابر امر اهل بیت(ع) است، اگر کسی صرفا ادعای محبت کند بدون این که عمل صالح، اجتهاد در عبادت و محبت اهل بیت(ع) داشته باشد مورد تأیید امام رضا(ع) نیست.

وی عنوان کرد: قبول شدن عمل صالح و عبادت نیازمند محبت و تسلیم بودن در برابر امر اهل بیت(ع) است، بعد از زیارت امام حسین(ع)، زیارت امام رضا(ع) بالاترین ثواب را دارد، زیارت امام رضا(ع) سبب بخشیده شدن گناهان انسان می شود و خداوند جسم انسان را بر جهنم حرام می کند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) برای حضرت زهرا(س) و امام رضا(ع) از عبارت پاره تن استفاده کردند که نشان از جایگاه امام رئوف دارد، امام هادی(ع) فرمود هرکس غسل و جدم را زیارت کند و بعد از آن در قنوت نماز دعایی کند حتما مستجاب خواهد شد، البته شرط معرفت در زیارت بسیار مهم است./۱۳۲۳/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات