۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۵۸۴۶۵۶
مسؤول نمایندگی ولی فقیه دردانشگاه دفاع ملی:

وحدت شیعه و سنی سبب عدم نفوذ دشمن خواهد شد

حجت الاسلام دهقان: وحدت شیعه و سنی یعنی ما مسلمانان با نیت عدم پذیرش ظلم، با هم متحد شده و با حفظ مشترکات دینی موجب عدم تجاوز دشمن خواهیم شد.
وحدت شیعه و سنی

حجت الاسلام محمد حسن دهقان، مسؤول نمایندگی ولی فقیه دردانشگاه دفاع ملی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن عرض تسلیت و تعزیت به مناسبت ایام پایانی ماه صفر درباره نقش مهم پیامبر اسلام(ص) قبل از شهادت ایشان در جهت دعوت مردم به "صراط مستقیم" و اساسی ترین نقش ایشان که بر مبنای توحید و پرستش خدای یگانه بود، گفت: مهم ترین و اصلی ترین وصی پیامبر اکرم(ص)، امام علی(ع) و اوج وصیت ایشان، امامت و ولایت امام علی(ع) در روز غدیر خم است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه دفاع ملی در ادامه با تصریح کامل واقعه غدیر خم، بیان آیات شریفه نازل شده در آن روز و ذکر احادیث مرتبط به امر ولایت، دلایل منطقی مربوط به امامت امام علی (ع) را مورد بررسی قرارداد و هر کدام از آن دلایل را تشریح کرد.

وی با برشمردن این نکته که پیامبر بزرگ اسلام(ص)، ۷۰ روز قبل از شهادت خویش وصی خود و ولی امر مردم را از میان یاران خود برگزیدند که بسیاری از منافقین آن را نادیده گرفتند، ابراز داشت: بسیاری از اصحاب، امام علی(ع) را در سختی های جمع آوری قرآن و مراحل وفات پیامبر اعظم(ص) تنها گذاشته و در جهت عدم یاری به ولی امر بعد از پیامبر(ص)، به انتخاب خلیفه پرداختند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه دفاع ملی درباره "شهادت" پیامبر اکرم(ص) تصریح کرد: متاسفانه در عامیانه از شهادت پیامبر اکرم(ص) با عنوان"رحلت" و "وفات" یاد می شود که این از توطئه های دشمن است و مسلمانان باید آگاه باشند که ایشان با توطئه های یهودیان مسموم شده و به درجه والای شهادت نائل آمدند.

وی درباره صبر امام علی(ع) در ۲۵ سال خلافت سه خلیفه بعد از پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: اصرارهای زیادی از طرف اصحاب راستین رسول اکرم(ص) به امام علی(ع) در جهت قیام پیشنهاد شد اما ایشان همگان را به صبر دعوت کردند ‌و این در حالی بود که ایشان در ابعاد مختلفی به خلفا کمک می کردند و آنان را از انظار مختلف دفاعی، بصیرتی، دینی و... مورد حمایت قرار می‌دادند.

حجت الاسلام دهقان ادامه داد: امام علی(ع) با حفر چاه، آبادی نخلستان ها و اعمالی از این قبیل و وقف آن ها به فقرا، بسیار در جهت آبادی جامعه می‌کوشیدند.

وی درباره خلافت کوتاه مدت امام علی(ع) گفت: این دوره کوتاه سرشار از خیر و برکت برای مسلمانان بود؛ اگر ۲۵ سال خلافت خلفای سه گانه در دست امام علی(ع) بود، جامعه امروز به سعادت بیشتری در مسیر آرمان های راستین و واقعی هدایت می‌شد.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه دفاع ملی اظهار داشت: یکی از شعارهای امروز جمهوری اسلامی ایران مبنی بر "وحدت شیعه و سنی" در مجامع اسلامی نشانگر آن نیست که ما سرپیچی کنندگان از دستور پیامبر الهی(ص) را برادر و دوست خود می دانیم بلکه به معنای این است که همه مسلمانان با عدم پذیرش ظلم از طرف دشمنان دین خدا با یکدیگر متحد شده و با حفظ مشترکات دینی موجب عدم تجاوز دشمن خواهیم شد.

حجت الاسلام دهقان افزود: وحدت شیعیان و اهالی تسنن، وحدت تاکتیکی نیست و همه مسلمانان جهان اسلام باید در جهت کوتاه کردن دست دشمنان در سراسر جهان متحد شوند و این امر در وصیت نامه سیاسی و الهی امام خمینی(ره) نیز مورد تاکید فراوان قرار گرفته است؛ این وحدت یک امر مهم و "حیاتی" در جامعه امروزی است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه دفاع ملی با اشاره به کشته شدن خاشقچی، خبرنگار مسلمان به دست دشمنان اسلام، این جنایت را یکی از کوچکترین این دشمنی ها شمرد و مسبب کشتارها و قتل عام مسلمانان در کشور یمن را سردمداران رژیم معرفی کرد.

وی با اشاره به شهادت امام حسن مجتبی(ع) و موازات آن با سالروز شهادت حضرت محمد(ص) ابراز داشت: با توجه به اینکه قاتلین ائمه معصومین(ع) همگی مسلمان بودند، خطر منافقین را باید بیشتر از مشرکین دانست و آگاهی از این امر را برای همگان لازم و ضروری دانست.

حجت الاسلام دهقان در ادامه از شهادت حضرت امام رضا(ع) در آخرین روز ماه صفر توسط مامون خلیفه عباسی که با خوراندن سم و همچنین پیاده کردن سیاست های زیرکانه و شیطانی او که امام و خانواده شان را از مدینه وارد ایران کردند و به شهادت رساندند مورد بررسی قرار داد.

وی با اشاره به هجرت امام هشتم شیعیان، بیان حدیث ارزشمند "سلسله الذهب" و اهمیت واژه "لا اله الا الله" اظهارکرد: این سخن، مطلبی برای سعادت یافتن در دنیا و آخرت است، به طوری که این دژ محکم الهی بدون اعتقاد به مقام والای ولایت بی فایده است.

حجت الاسلام دهقان با اشاره به کینه توزی مامون نسبت به امام رضا(ع) در جهت حسادت به ایشان از لحاظ محبت مردم نسبت به آن حضرت بیان داشت: مامون با دسیسه و حیله تلاش کرد خود را از عموزادگان ائمه اطهار معرفی کند در حالی که امام رضا(ع) حکومت را نپذیرفتند و هرگز آن را مورد تائید قرار ندادند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه دفاع ملی با اشاره به مقام شفاعت امام رضا(ع) اظهار داشت: دشمنان ائمه معصومین با دور کردن ایشان از شهر مدینه، قصد خاموش کردن چراغ تشیع را داشتند ولی با حکمت خداوند این چراغ در جمهوری اسلامی ایران هر روزه پرنورتر و فروزان تر می شود.

وی در ادامه با اشاره به پیاده روی عظیم مردم از شهر نیشابور به قصد مشهد مقدس، گفت: این پیاده روی و زیارت نشان دهنده تعظیم به مقام والای امام رضا(ع) است.

حجت الاسلام دهقان با اشاره به سختی هایی که طی یک سفر ممکن است برای هر فرد به وجود آید گفت: این پیاده روی، عرض ادب و احترام نسبت به ائمه(ع) است؛ این پیاده روی های مذهبی موجب استحکام ایمان و عقیده های راسخ به خصوص در جوانان است و اظهار ارادت نسبت به ائمه معصومین(ع) از این جهت به منسه‌ی ظهور می رسد.

وی در در پایان خاطرنشان کرد: پیاده روی های مذهبی و متداول هرساله می توانند راهگشایی برای ظهور منجی بشریت باشند، زیرا با این پیاده روی ها و اعمالی از این قبیل ما آمادگی خود را جهت ظهور آن حضرت اعلام می کنیم و الحمدلله هر ساله نسبت به سال قبل شاهد افزون شدن آمار این تعداد هستیم؛ ان شاءالله با شرکت در این تجمع های عظیم بتوانیم نقشی شاخص و مهم را در جهان اسلام و در جهت ظهور حضرت ولی عصر(عج) ایفا کنیم./۹۶۹/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات