۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۵۸۴۷۶۲
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی:

زائر با معرفت پس از زیارت به میثاق‌هایی که با امامش بسته عمل می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی در ویژه‌ برنامه شام غریبان شهادت امام رضا(ع) گفت: زائر با معرفت پس از زیارت به عهد و میثاق‌هایی که با امامش بسته عمل می‌کند.
حجت‌الاسلام‌ رفیعی

به گزارش خبرگزاری رسا، ‌حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در سخنرانی حرم مطهر امام رضا(ع) که در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، عنوان کرد: برخی سوال می‌پرسند که زیارت با معرفت یعنی چه؟ باید بدانیم علم با معرفت فرق دارد، زیارت با معرفت یعنی اینکه زائر از جایگاه والای امام با خبر باشد و آداب این مقام را حفظ کند.

وی ادامه داد: علم به معنای آگاهی است، بسیاری از افراد تا به حال در ارتباط با ائمه کتاب نوشته‌اند ولی مسلمان نیستند، این افراد کاملاً امام رضا(ع) و حضرت علی(ع) را می‌شناسند، اما نسبت به امام معرفت ندارند، لذا معرفت به معنای شناخت دارای مراتبی است.

خطیب حرم رضوی گفت: زیارت با معرفت یعنی اینکه بدانیم امام حی است، بدانیم امام معصوم بوده و خطا در زندگی خود ندارد، بدانیم امام اعمال ما را می‌بیند، دارای عصمت و علم غیب است، همیشه حاضر بوده، صدای ما را می‌شنود ضمناً در باره دانسته‌های خود ترتیب اثر هم بدهیم.

وی تصریح کرد: وقتی ما با یقین و معرفت به واجب الاطاعه بودن امام او را زیارت کنیم، بنابراین از دستوراتش اطاعت و از نواهی او دوری و اجتناب می‌کنیم. لذا زائر با معرفت پس از زیارت به عهد و میثاق‌هایی که با امامش بسته عمل می‌کند و بدین ترتیب گام به گام به ایشان نزدیک می‌شود چرا که می‌داند امام به گردن او حقوقی دارد.

‌حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی اعلام کرد: با مطالعه دقیق پیرامون شخصیت و ابعاد مختلفی همچون علم، کمال، قدرت، منزلت معصوم، ارتباط قلبی مستمر، اطاعت خالصانه از دستورات و رهنمودهای ائمه هدی(ع) می‌توان به اندازه ظرفیت وجودی خویش عارف به حق ایشان شد.

وی افزود: در روایتی امام رضا(ع) می‌فرمایند که امام انیس، رفیق و پدری دلسوز است و برادری همزاد و مادری مهربان نسبت به فرزند کوچک خود است.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات