۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۵۸۴۷۸۳

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

برگزاری جشنواره آواها و نغمه های دینی در خراسان شمالی، عزاداری ۶۸ هزار زائر استان در مشهدالرضا(ع) و آغاز ساخت زائرسرای خراسان شمالی در مشهدالرضا(ع) عناوین برخی از اخبار خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، دبیر جشنواره های قرآن و عترت خراسان شمالی با اشاره به این که جشنواره آواها و نغمه های دینی قرآن و عترت برگزار می شود، گفت: این جشنواره در بخش های ابتهال، سرود و تواشیح برگزار می شود.

نودهی اظهارکرد: بخش ابتهال ویژه برادران و سرود و تواشیح ویژه گروه سنی زیر و بالای 18 سال است و علاقه مندان تا  سی ام دی ماه فرصت دارند آثارشان را به دبیرخانه ارسال کنند.

وی افزود: این جشنواره از سلسله جشنواره های هفته قرآن و عترت استان است که با همکاری آموزش و پرورش بجنورد از  بیست و هشتم  تا سی ام  بهمن ماه امسال برگزار می شود.

عزاداری 68 هزار زائر استان در مشهدالرضا(ع)

هم زمان با آخرین روزهای ماه صفر و ایام  رحلت رسول اکرم (ص) و سالروز شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) 68 هزار زائر خراسان شمالی؛ 18 هزار زائر پیاده  و 50 هزار نفر در قالب هیئت  های مذهبی با حضور در مشهد‌الرضا(ع) عشق و ارادت شان را به اهل بیت(ع) به نمایش گذاشتند.

هیئت های عزاداری استان با انجام آیین‌های مذهبی در مشهد جلوه‌هایی باشکوه از ارادت به خاندان عصمت و طهارت را به تصویر کشیدند. همچنین توسط مردم خداجو و عزادار خراسان شمالی زیارت «از بعید» در 10  امامزاده قرائت شد.

ساخت زائرسرای خراسان شمالی در مشهدالرضا(ع) به زودی آغاز می شود

با دستور مساعد و پیگیری مقام عالی دولت در خراسان شمالی، عملیات اجرایی زائرسرای این استان در مشهد مقدس به زودی آغاز می شود.

نشستی با حضور استاندار خراسان شمالی و معاون عمرانی وی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد و شمار دیگری از مسئولان در شهرداری منطقه ثامن برگزار شد که محوریت آن، حل مشکلات اعتباری و فنی زائرسرای این استان در مشهدالرضا(ع) بود.

در این نشست، استاندار خراسان شمالی ساخت چنین زائرسرایی را برای استفاده زائرانی که تمکن مالی کمتری دارند و امکان بهره مندی آن ها از هتل فراهم نیست، امری واجب و ضروری خواند و آن را یک باقیات الصالحات برای مسئولان استان نامید.

قرائت زیارت «از بعید» در 10 امامزاده خراسان شمالی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: هم زمان با سالروز رحلت جانسوز پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، تجمع «لبیک یا رسول‌ا...(ص)» و قرائت زیارت «ازبعید» در ۱۰ امامزاده شاخص استان برگزار ‌شد.

حجت الاسلام «آسوده»  با بیان این که آیین زیارت ازبعید با محوریت امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) در بجنورد برگزار شد، افزود: امامزادگان سید اسماعیل بجنورد، حمزة الرضا و غیبی شیروان، سیدجعفر فاروج، زین العابدین سنخواست و خواجه مهزیار جاجرم از دیگر مکان‌های قرائت زیارت ازبعید در استان بودند.

وی اظهارکرد:  این آیین در امامزاده انصار آشخانه، سید جعفر اسفراین و فخرالدین گرمه نیز برگزار ‌شد./9314//۲۰۴/خ

ارسال نظرات