۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۵۸۴۸۰۴
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

وقف ظرفیت مناسبی برای حفظ استقلال حوزه های علمیه است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که حفظ استقلال حوزه ها همواره مورد تاکید علما و مراجع دینی بوده است، گفت: توسعه و گسترش فرهنگ وقف بهترین شیوه برای حفظ استقلال حوزه های علمیه است.
مدیر کل اوقاف مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران عصر امروز در نشستی که موضوع وقف و حوزه های علمیه در ساری برگزار شد به نقش وقف در رشد و گسترش حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: وقف در طول تاریخ یکی از مهم ترین پشتوانه های حوزه بوده است.

وی با اشاره به این که بسیاری از حوزه های علمیه در ادوار مختلف تاریخ با بهره گیری از ظرفیت موقوفات اداره شده است، افزود: هنوز هم آثار این موقوفات در مدارس علمیه موجود است که باید شناسایی و احیا شود.

حجت الاسلام حیدری با تاکید بر این که علما و روحانیت در طول تاریخ نقش محوری در تبلیغ و گسترش فرهنگ وقف در جامعه داشتند، بیان داشت: بسیاری از علما نیز در گسترش این سنت ارزشمند پیشگام بودند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که حفظ استقلال حوزه ها همواره مورد تاکید علما و مراجع دینی بوده است، خاطرنشان کرد: توسعه و گسترش فرهنگ وقف بهترین شیوه برای حفظ استقلال حوزه های علمیه است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه های علمیه هیچ گاه به دولت ها وابسته نبوده و با وجوهات شرعیه اداره شده است، تصریح کرد: تاکید علما و مراجع دینی نیز همواره بر حفظ استقلال حوزه های علمیه بوده است.

وی با بیان این که امروز حوزه های علمیه بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمایت و پشتیبانی هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به توطئه ها و هجمه های سنگین دشمن علیه دین و ارزش های اسلامی در حال حاضر بهترین راه دفاع از دین تقویت حوزه های علمیه است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که حوزه های علمیه بهترین ظرفیت برای رشد و گسترش مفاهیم دینی در جامعه محسوب می شوند، بیان داشت: حمایت از حوزه های علمیه با تقویت و گسترش فرهنگ وقف محقق می شود.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که حوزه و روحانیت بهترین پشتوانه جهت گسترش فرهنگ وقف در جامعه محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: این سازمان از ظرفیت و توان تبلیغی حوزه و روحانیت در جهت رشد فرهنگ وقف در جامعه بهره خواهد گرفت./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات