۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۵۸۴۸۸۳

بیستمین سالگرد ارتحال علامه جعفری برگزار می‌شود

به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، مراسم بیستمین سالگرد ارتحال علامه محمد تقی جعفری برگزار می‌شود.
علامه جعفری

به گزارش خبرگزاری رسا، بیستمین سالگرد ارتحال علامه محمد تقی جعفری، چهارشنبه ۲۳ آبان ماه از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹ در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می‌شود.

حضور ۱۱ ساله علامه جعفری در حوزه علمیه نجف اشرف که آکنده از اساتیدی بسیار ممتاز و صاحب نظر هم چون: سید ابوالقاسم خویی، سید محسن حکیم، شیخ کاظم شیرازی، سید عبدالهادی شیرازی، سید جمال الدین گلپایگانی، شیخ مرتضی طالقانی و ... بود، تأثیر مهمی در شکل گیری شخصیت علمی و عملی او داشت، به گونه ای که در سن ۲۳ سالگی (سال ۱۳۶۶ ق) موفق به اخذ درجه اجتهاد از شیخ کاظم شیرازی شد و سپس خود در شمار مدرسین و اساتید کانون علمی نجف قرار گرفت.

او در مدت زمانی نه چندان زیاد، توانست تألیفاتی پر شمار و عمدتا بدیع از خود به یادگار نهد، که از مشهورترین آن ها می توان به مجموعه ۱۵ جلدی «تفسیر و نقد و تحلیل مثنوی» و «ترجمه و تفسیر نهج البلاغه» در ۲۷ مجلد اشاره کرد. این دو اثر به نوبه خود، حاوی عمده ترین تفکراتی است که او به مدت ۴ دهه متناوب‌، به آنها پرداخت و کوشید یافته‌های خویش را در قلمروهایی چون‌: انسان شناسی‌، جهان شناسی روان شناسی، جامعه شناسی، اخلاق، حکمت، فلسفه و عرفان، ارائه کند.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالله فاطمی نیا و حسن بلخاری، مهدی محقق، منوچهر صدوقی سها و مهدی گلشنی سخنرانی خواهند کرد. همچنین  دراین برنامه پیام تصویری احمد مهدوی دامغانی، استاد دانشگاه هاروارد هم برای حاضران پخش خواهد شد.

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در خیابان ولی عصر(عج)، پایین تراز میدان منیریه، پل امیربهادر، خیابان سرلشکر بشیری پلاک ۷۱ واقع است./۸۱۳/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات