۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۵۸۴۸۸۴

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

استفاده از انرژی های نو در بقاع متبرکه، همایش یاوران وقف در نظرگاه امام علی(ع) گرمه و سامان دهی گلزار شهدای آشخانه عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فاروج گفت: طرح استفاده از انرژی های نو و تجدیدپذیر در بقاع متبرکه این شهرستان به اجرا درمی آید.

سعید علیپور صحرا افزود: طرح به کارگیری انرژی خورشیدی در امامزادگان روستاهای خرق، سیاهدشت و حصار پیشنهاد و مطالعات آن آغاز شده است.

وی ایجاد زیرساخت های لازم در حوزه علم و فناوری را از نیازهای روز جامعه خواند و افزود: طرح مزبور پس از بررسی در خصوص اقتصادی و درآمدزا بودن، در این بقاع اجرا می شود.

وی با اشاره به ثبت 11 فقره وقف جدید در این شهرستان از ابتدای امسال گفت: حوزه ازدواج جوانان، اشتغال، خدمات پزشکی از بخش های نیازمند توجه ویژه از سوی واقفان است.

علیپور یادآور شد: امسال 100 قرارداد موقوفات تمدید و 35 قرارداد هم برای نخستین بار برای موقوفات این شهرستان تنظیم شد.

وی احیای حقوق موقوفات را از برنامه های محوری این دستگاه برشمرد و گفت: اکنون 12 پرونده در خصوص تخلف عدم تمکین و یا عدم پرداخت حقوق موقوفه در دادگستری بررسی می شود که رای صادره برای پنج پرونده به نفع اوقاف بوده است.

همایش یاوران وقف در نظرگاه امام علی(ع) گرمه

همایش یاوران وقف در نظرگاه امام علی(ع) گرمه برگزار شد.

حجت الاسلام «نوروز پور» مدیرکل بقاع و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در این همایش گفت: پیامبر اکرم(ص) نخستین واقف در اسلام محسوب می‌شوند و این سنت نبوی همچنان پابرجاست.

سامان دهی گلزار شهدای آشخانه

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مانه و سملقان در جلسه کارگروه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با بیان این که سامان دهی گلزار شهدای آشخانه نیازمند اعتبار است، افزود: سامان دهی گلزار شهدای آشخانه از سال ۹۴ شروع شد و به دلیل کمبود اعتبارات ناتمام مانده است.

«رستگاری» پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۲۵ درصد اعلام و ابراز کرد: ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است تا این پروژه تکمیل شود.

ثبت 5 وقف جدید در اسفراین

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه اسفراین از ثبت ۵ وقف جدید طی امسال در این شهرستان خبر داد.

«هادی معلم» در جمع خبرنگاران با اشاره به این که ارزش موقوفات جدید ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال است افزود: بهداشت و درمان و کمک به ساخت مسجد و حسینیه از جمله نیات واقفان موقوفات جدید است.

به گفته وی، اسفراین بیش از هزار موقوفه و رقبه و ۲۶ بقعه متبرکه دارد./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات