۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۵۸۴۹۳۷
عضو شورای حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت بهره گیری از توان تبلیغی طلاب در جهت تقویت فرهنگ وقف

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که علما و روحانیت نقش محوری در نهادینه سازی فرهنگ وقف در جامعه بر عهده دارند، گفت: اوقاف باید بیش از پیش از توان و ظرفیت علمی و تبلیغی حوزه و روحانیت در جهت رشد و گسترش فرهنگ وقف در جامعه بهره گیرد.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در همایش یاوران وقف که با حضور جمعی از روحانیان و مبلغان دینی شرق استان برگزار شد به نقش و اهمیت وقف در اسلام اشاره کرد و گفت: وقف یک سنت حسنه ای است که نقش بسیار مهمی در رشد فرهنگ دینی و معنوی در جامعه دارد.

وی با بیان این که وقف یکی از بهترین سنت های دینی است که آثار و برکات ارزشمندی در عرصه های مختلف با خود به همراه دارد، افزود: این سنت حسنه دینی با تلاش های علما و روحانیت حفظ مانده و گسترش پیدا کرده است.

مسؤول مدرسه علمیه مسجد جامع نکا با اشاره به این که اسلام مسیر روشن و هدفداری را برای وقف در نظر گرفته است، خاطرنشان کرد: این سنت حسنه از جمله احکام مترقی اسلام است که برکات آن شامل جامعه اسلامی شده است.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که از ظرفیت وقف می توان در رفع بسیاری از مشکلات فرهنگی، آموزشی، درمانی و اقتصادی بهره گرفت، بیان داشت: در گذشته علما و فقهای دینی از ظرفیت وقف به عنوان پشتوانه مناسبی برای اداره و مدیریت مدارس علمیه بهره می گرفتند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در حال حاضر بسیاری از مدارس علمیه شهرهای مختلف دارای موقوفاتی هستند که متأسفانه به دلیل نظارت مناسب یا به فراموشی سپرده شده و یا از سوی سایرنهادها تصرف شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکی از مهم ترین اقداماتی که مجموعه اوقاف می تواند انجام دهد شناسایی و احیاء این موقوفات است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در بسیاری از آیات و روایات دینی از وقف به عنوان صدقه جاریه نام می برند، تصریح کرد: ثواب و فضیلت های این سنت دینی بسیار زیاد است و موجب ماندگاری انسان مؤمن می شود.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که امروز باید وقف متناسب با نیازهای روز جامعه رشد پیدا کند و تقویت شود، خاطرنشان کرد: ورود وقف به مسائل روز و کمک در جهت رفع آنها مسأله مهمی است که باید متولیان این حوزه به آن بیشتر بپردازند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که علما و روحانیت نقش محوری در نهادینه سازی فرهنگ وقف در جامعه بر عهده دارند، بیان داشت: اوقاف باید بیش از پیش از توان و ظرفیت علمی و تبلیغی حوزه و روحانیت در جهت رشد و گسترش فرهنگ وقف در جامعه بهره گیرد./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات