۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۵۸۴۹۵۹
امام جمعه شیروان:

ائمه جمعه لنگرگاه نظام و کشتی انقلاب هستند

امام جمعه شیروان گفت: در شرایطی که گرانی و فشار اقتصادی مردم را در تنگنا قرار داده است، لنگرگاه این نظام و کشتی نظام ائمه جمعه هستند که در رأس آن‌ها رهبر معظم انقلاب قرار دارند.
حجت الاسلام کوثری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شیروان، امام جمعه شیروان، امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان، با اشاره به نقش و جایگاه ائمه جمعه و نمازهای جمعه، اظهار کرد: امامان جمعه و خطبه‌های نماز جمعه هم کار فرهنگی، هم نظامی، هم اقتصادی و هم کار روحی و روانی انجام می‌دهند.

وی افزود: با توجه به مشکلات فراوان روحی و روانی موجود در جامعه امروز، نقش‌آفرینی ائمه جمعه درزمینهٔ ارتقای بعد معنوی، روحی و روانی مردم هم بسیار مهم است.

عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: تریبون‌های نماز جمعه مشکلات روحی و روانی مردم را تعدیل کرده و جملات و مواضع رهبری و امامان جمعه که نمایندگان رهبری هستند، در خطبه‌های نماز جمعه به مردم امید می‌دهد.

حجت‌الاسلام کوثری افزود: ما در حال حرکت به سمت تشکیل تمدن جهانی اسلام هستیم و این مهم با ناامیدی محقق نمی‌شود، ازاین‌رو نقش ائمه جمعه در این زمینه بسیار مهم و بی‌بدیل است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این مسئولیت صبر و بردباری می‌خواهد؛ به همین دلیل ما باید در برابر مشکلات و کاستی‌ها سنگ صبور مردم باشیم.

حجت‌الاسلام کوثری اضافه کرد: امامان جمعه باید ضعف فرهنگی و بی‌انضباطی‌های موجود در جامعه را تحمل کرده و در عین حال به مردم امید دهند.

امام جمعه شیروان گفت: در شرایطی که گرانی و فشار اقتصادی مردم را در تنگنا قرار داده است، لنگرگاه این نظام و کشتی نظام ائمه جمعه هستند که در رأس آن‌ها رهبر معظم انقلاب قرار دارند.

حجت‌الاسلام کوثری افزود: جایگاه ائمه جمعه این نیست که در خیابان راه بیفتند و پاسخگوی سؤالات مردم باشند تا هر کس در خیابان کاری دارد به آن‌ها مراجعه کند بلکه امام جمعه دفتر و مسجد دارد و رسیدگی به امور مردم هم باید از طریق دفتر انجام شود.

وی اضافه کرد: در این زمینه باید دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه حلقه وصل بین مردم و ائمه جمعه و مسئولان بوده و مشکلات و نواقص موجود را حل کند.

گفتنی است، در این مراسم با تقدیر از خدمات و زحمات حجت‌الاسلام حسین عابدینی در سمت مدیریت نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده به‌عنوان مدیر جدید این شورا در استان معارفه شد./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات