۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۵۸۵۰۴۱
مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی خبر داد؛

افزایش ۱۷ درصدی درآمد موقوفات خراسان جنوبی

مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون درآمد موقوفات خراسان جنوبی ۱۷ درصد و درآمد بقاع متبرکه ۱۴ درصد از آنچه که مصوب برنامه سازمان اوقاف بوده، افزایش داشته است.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام پرویز بخشی پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی صبح امروز در همایش یاوران وقف و تجلیل نکوداشت واقفین خیراندیش خراسان جنوبی اظهار داشت: هر چیزی را می‌توان وقف کرد و بسیاری با قلم، با سواد، مال و جان خود وقف را رونق می‌دهند.

وی گفت: بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی روزی به نام روز وقف نام‌گذاری شده است اما با توجه به اهمیت موضوع وقف نیز نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف یک دهه را به نام دهه وقف و نکوداشت واقفین نام گذاری کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه تعداد بسیاری از موقوفات در استان تحویل متولیان وقف است، افزود: در حال حاضر تعداد 9 هزار و 555 موقوفه و 50 هزار رقبه در خراسان جنوبی وجود دارد.

حجت الاسلام بخشی پور تصریح کرد: خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است و چارت سازمانی اوقاف در خراسان جنوبی 112 نفر است اما در واقع نیروهای انسانی در سازمان اوقاف استان تعداد 72 نفر هستند.

وی با بیان اینکه اسناد وقفی در استان بسیار کم است، ادامه داد: حدود 60 درصد روستاهای استان به علت خشکسالی تخلیه شدند از این رو بسیاری از موقوفات نیز در این روستاها بلااستفاده مانده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون درآمد موقوفات خراسان جنوبی 17 درصد و درآمد بقاع متبرکه 14 درصد از آنچه که مصوب برنامه سازمان اوقاف بوده، افزایش داشته است.

حجت الاسلام بخشی پور اظهار کرد: در حالی که خراسان جنوبی با خشکسالی‌های پیاپی روبرو بوده اما درآمدهای موقوفات و بقاع متبرکه در استان رشد داشته که این نشان از اعتقادات قوی مردم دارد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۵۳ وقف جدید در استان به ثبت رسیده است، افزود: دفتر مشاوره وقف در سازمان اوقاف مستقر است که واقفین را به سمت نیازهای جامعه هدایت می‌کنند تا وقف‌ها بر اساس نیازهای روز جامعه باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: تعداد 395 نفر مبلغ از ابتدای سال جاری تاکنون در مراسمات مناسبتی به بقاع متبرکه استان اعزام شدند./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات