۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۵۸۵۰۶۹
حجت الاسلام طباطبایی:

احکام وقف برای مردم بازگو شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: برای تبیین فرهنگ وقف و توسعه موقوفات با بیان احکام وقف باید این مهم در جامعه تبیین شود.
مدیرکل اوقاف لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام سیدمحمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان، ظهر امروز در همایش «یاوران وقف» وقف را از امتیازات اسلام خواند و گفت: برکات وقف بر کسی پوشیده نیست، وقف نه فروخته می‌شود نه به کسی ارث می ‌رسد.

حجت الاسلام طباطبایی با تأکید بر ضرورت آزاد سازی موقوفات تصرف شده عنوان داشت: احیای موقوفات و آزادسازی آن برای نظام خیر و برکت به همراه خواهد داشت.

وی تأکید کرد: افرادی ‌که متصرف موقوفات هستند، باید حق و حقوق موقوفه را بدهند، اگر حق موقوفه داده شود از هر چیز طیبی پاک ‌تر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به اینکه کسی ‌که خلاف وقف‌نامه عمل کند به لعنت خدا و رسول خدا گرفتار می‌شود، عنوان داشت: موقوفه باید بر اساس نیت واقف اداره شود و حق و حقوق آن پرداخت شود.

وی بر ضرورت فرهنگ سازی وقف در جامعه تأکید کرد و گفت: در این راستا باید احکام وقف که همچون احکام نماز، روزه، خمس و زکات است به‌ صورت صحیح برای مردم بازگو شود.

حجت الاسلام طباطبایی عنوان داشت: در راستای تبیین فرهنگ وقف و توسعه موقوفات نیازمند بهره مندی و استفاده از ظرفیت رسانه ها، صدا و سیما و ائمه جمعه هستیم./9451/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات