۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۵۸۵۱۱۲
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان:

مبلغان مردم را با فلسفه وقف آشنا کنند

حجت الاسلام کاروند گفت: اداره اوقاف باید جهت دهی و تلاش بیشتری برای ترویج فرهنگ وقف انجام دهد، به ویژه استفاده از ظرفیت اعزام مبلغ که نباید از کنار آن ساده عبور کرد.
حجت الاسلام کاروند حجت الاسلام کاروند حجت الاسلام کاروند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام محمد کاروند مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان ظهر امروز در جلسه تخصصی وقف که با حضور ائمه جمعه استان همدان برگزار شد ضمن گرامیداشت دهه وقف به ارائه گزارشی پرداخت و گفت: اداره اوقاف هر سال سعی بر این دارد که با آشنا سازی مردم با وقف فرهنگ وقف را همه گیر کند.

وی هر استانی را دارای وقف به خصوصی دانست و افزود: نیت واقفان هر استان با استان دیگر فرق دارد و به طور کلی در کشور 800 نوع نیت واقف شناخته شده است که از کمک به حیوانت و محیط زیست تا نیت های اجتماعی، خدماتی و مذهبی را شامل می شود.

حجت الاسلام کاروندبه جزئیات دو وقف جدید که در ماه گذشته صورت گرفته اشاره کرد و گفت: یکی از این وقف ها از سوی طلبه ای بود که منزل مسکونی خودش را وقف کرد و دیگری نیز برادر جانبازی بود که منزل مسکونی خود را وقف حوزه علمیه خواهران کرده بود.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت های موجود در جامعه خاطر نشان کرد: باید از مبلغان بخواهیم که مردم را با وقف در زمینه حوزه های علمیه آشنا کنند و پرونده ویژه ای برای این نوع وقف باز کنیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان ادامه داد: اداره اوقاف نیز باید جهت دهی و تلاش بیشتری برای انجام این کار انجام دهد، به ویژه استفاده از ظرفیت اعزام مبلغ که نباید از کنار آن ساده عبور کرد.

وی نقش علما و روحانیان را مهم عنوان کرد و گفت: هنگامی که موقوفات بزرگ خوانده می شود از نحوه نگارش متن و علائم دیگر مشخص است که پشت هر وقف نامه یک عالم یا روحانی حضور داشته است.

حجت الاسلام کاروند تصریح کرد: امروز هم قطعا به همین نحو است پس نیاز است که متولیان این امر از این ظرفیت عظیم به نحو احسن استفاده کنند.

وی افزود: اداره اوقاف هیچگاه به دنبال آن نبوده است که خود متولی موقوفه باشد و می توان علمای شهر، شوراهای شهر و حتی خود شخص هم متولی این وقف باشند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در بحث تبدیل به احسن نیز ضمن تشکر از آیت الله طه محمدی خاطر نشان کرد: هیچ گاه نمی توان مواضعی که ایشان در مقابل برخی جریان های ایجاد شده گرفتند را فراموش کرد و از ایشان به خاطر حمایت های بی دریغشان سپاسگزاریم./979/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات