۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۵۸۵۱۶۳
استاد حوزه علمیه مشهد:

روحانیان باید نظام اجتماعی و آموزشی دینی را ترسیم کنند

استاد حوزه علمیه مشهد گفت: روحانیان و طلاب در جامعه باید نظام اجتماعی دینی، نظام آموزشی دینی و نظام بانکداری اسلامی دینی را ترسیم کنند تا لیبرالیسم در جامعه جایگزین نشود و ضربه به کشور وارد نکند.
تقی زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام تقی زاده، استاد حوزه علمیه مشهد ظهر امروز در یادواره شهدای روحانی خراسان جنوبی اظهار داشت: برخی از انسان‌ها، مرگ را از بین رفتن و محروم بودن از حیات می‌دانند اما قرآن می‌فرماید مرگ را پوسیدن و از بین رفتن و محرومیت ندانید بلکه مرگ مایه کامیابی است.

وی با بیان اینکه کسانی که در راه خدا کشته شدند، مرده نپندارید و محروم از رزق و روزی نیستند، گفت: انسان اگر می‌خواهد فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دهد باید نگاهش را به مرگ تصحیح کند.

استاد حوزه علمیه مشهد افزود: کسانی که مرگ را حیات برتر نمی‌دانند، شعار نه به جنگ سر می‌دهند اما کسانی شعار نه به جنگ سر می‌دهد که از جنگ می‌ترسند و جنگ را عامل محرومیت می‌دانند.

حجت الاسلام تقی زاه با بیان اینکه یادواره‌های شهدا در راستای تداوم راه شهدا برگزار می‌شود، تصریح کرد: شهدا منشأ اثر هستند و هم در دیگران تاثیر می‌گذارند و هم تاثیر می‌پذیرند.

وی ادامه داد: امروز دشمنان و نظام استکباری با قبر شهدا و قبر اولیای الهی مخالف هستند و با شهدا مبارزه می‌کنند چرا که شهدا اثراتی دارند که بعد از مرگ خود به جامعه منتقل می‌کنند.

استاد حوزه علمیه مشهد خاطرنشان کرد: عباسیان و امویان در گذشته و وهابیان امروز به مبارزه با اولیای الهی و شهدا می‌پردازند و در جاهایی جنگ ایجاد می‌کنند که قبر اولیای الهی است.

حجت الاسلام تقی زاده با بیان اینکه شهدا مهمان ویژه خدا هستند و خداوند متعال در قرآن می‌فرماید شهدا عند ربهم یرزقون‌اند، اظهار کرد: شعار نه شرقی و نه غربی، جمهوری اسلامی ریشه در اعتقاد ملت و پیروی از رهبر معظم انقلاب و شهدا و اعتقاد به ربوبیت خدا است.

وی افزود: دشمنان اعتقاد به ربوبیت ندارند و خود را «رب» می‌دانند و ادعای ربوبیت دارند ولی ما «رب» خود را خدا می‌دانیم و کسانی که اعتقاد به ربوبیت الهی داشته باشند اگر مستکبران هم سند 2030 و FATF را پیش پای آن‌ها گذاشتند، با چشمان بسته آن را امضا نمی‌کنند.

استاد حوزه علمیه مشهد گفت: پیام شهدا این است که به «رب» اعتقاد داشته باشید و در مقابل تحریم‌ها و تهدیدهای نظام استکباری تسلیم نشوید و زیر بار ظلم نروید.

حجت الاسلام تقی زاده تصریح کرد: روحانیان و طلاب در جامعه باید نظام اجتماعی دینی، نظام آموزشی دینی و نظام بانکداری اسلامی دینی را ترسیم کنند تا لیبرالیسم در جامعه جایگزین نشود و ضربه به کشور وارد نکند.

وی بیان کرد: جای فقه اجتماعی، فقه سیاسی، فقه مدیریت، فقه خانواده و نظام تعلیم و تربیت در جامعه خالی است و باید علما و بزرگان این درس‌ها را برگزار کنند.

استاد حوزه علمیه مشهد عنوان کرد: اگر روزی شهدای روحانی وظیفه خود را در دفاع از کشور می‌دانستند، امروز علما و اندیشمندان پیشتاز دفاع علمی و فرهنگی در عرصه تهاجم علمی و فرهنگی دشمن برای سکولاریزه کردن جامعه هستند.

حجت الاسلام تقی زاده گفت: شهید به دفاع در عرصه تهاجم نظامی و تهاجم سخت دشمن و عالم نیز به دفاع از تهاجم نرم و تهاجم علمی و فرهنگی برای سکولاریزه کردن جامعه می‌پردازند./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات