۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۵۸۵۱۹۲
همزمان با آغاز هفته كتاب؛

برنامه هاي هفته كتاب در كاشان با نواختن زنگ دانايي‌ آغاز شد

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان گفت: فرهنگ مطالعه و کتابخواني را بايد بين نوجوانان و جوانان و جامعه توسعه و ترويج دهیم.
حجت الاسلام محمدعلي انصاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدعلي انصاري در نخستين روز از هفته كتاب در شهر پايتخت كتاب ايران در آيين نواختن زنگ دانايي كه مدرسه ابتدايي طالبيان مقدم کاشان برگزار شد، گفت: کتاب بهترين يار و دوست و کمک کار همه کارهاي انسان است.

وي نوجواني را بهترين دوران براي انس و الفت با كتاب و كتابخواني دانست و افزود: فرهنگ مطالعه و کتابخواني را بايد بين نوجوانان و جوانان و جامعه توسعه و ترويج كنيم به طوريكه كتاب به عنوان يك كالاي فرهنگي در سبد خريد هر خانواده اي قرار داشته باشد.

حجت الاسلام انصاري در ادامه با قرائت آياتي از كلام الله مجيد، اظهار داشت: در کتاب آسماني قرآن به زبان قلم و آنچه كه راي فهم بشر  نياز است تا بشر را به تعالي برساند، قسم ياد شده است.

وي با اشاره به اينكه اين مهم بيانگر اين موضوع است که دين مبين اسلام به نوشتن، خواندن و فهميدن خيلي ارزش و اهميت قائل شده است، عنوان كرد: هر جامعه اي كه اهل مطالعه و خواندن کتاب باشد در همه زمينه ها پيشرفت خواهد داشت.

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان همچنين بر توجه به مطالعه در خانواده تأكيد كرد و خاطرنشان كرد: کتاب بهترين يار، دوست و کمک کار همه کارهاي انسان است.

حجت الاسلام انصاري گفت: ضمن اينکه بايد خودمان را متعهد به کتاب خواندن کنيم، فرهنگ مطالعه و کتابخواني را نيز بايد در دل ديگران ترويج دهيم.

وي با اشاره به عنوان پايتختي کتاب در سال ۹۷ براي کاشان يادآور شد: اين شهرستان گذشته اي پر افتخار در حوزه فرهنگ و ادب دارد.

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان يادآور شد: اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان همواره تلاش خواهد كرد تا شهرستان هاي استان اصفهان را در حوزه فرهنگ به ویژه کتاب مساعدت كند.

حجت الاسلام انصاري در ادامه از رهبر معظم انقلاب به عنوان بهترين الگو براي مردم به ويژه نوجوانان و جوانان در زمينه کتاب  و كتابخواني نام برد و گفت: معظم له با وجود مشغله و کارهاي بسيار مهم و فراوان که در کشور بر عهده دارند هرگز از مطالعه کتاب غافل نمي شوند.

مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بحث كتاب و مطالعه يک گام از همه جلوتر هستند و کمتر کتابي است که معظم له مطالعه نکرده باشند و حتي در آخرين ساعات استراحت شب نيز کتاب مطالعه مي کنند.

لازم به ذكر است، امروز در نخستين روز از بيست و ششمين دوره هفته كتاب در جمهوري اسلامي ايران با حضور معاون فرهنگی وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدير كل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان برنامه هاي اين هفته در كاشان پايتخت كتاب ايران با نواختن زنگ دانايي ‌آغاز شد./1307/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات