۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۵۸۵۲۱۳
مدیر کل اوقاف مازندران تأکید کرد؛

ضرورت گسترش موقوفات جدید برای اداره حوزه های علمیه

مدیر کل اوقاف مازندران با اشاره به این که در گذشته علما برای حفظ استقلال حوزه های علمیه موقوفات بسیاری را به عنوان پشتوانه برای این مراکز مهم دینی در نظر می گرفتند، گفت: امروز نیز باید ضرورت وقف برای اداره مدارس علمیه از سوی علما و روحانیان برای عموم مردم تبیین و تشریح شود.
حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در همایش عالم وقف که با حضور جمعی از روحانیان و طلاب در بهشهر برگزار شد با اشاره به نقش علمای دین در رشد و گسترش فرهنگ وقف در جامعه اسلامی گفت: علما جزء پیشگامان ترویج فرهنگ وقف بودند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به وجود 724 عالم واقف در مازندران افزود: این آمار در استان نشان از پرچم داری علمان دینی در ترویج و گسترش فرهنگ وقف در جامعه اسلامی دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که فرهنگ وقف با تبلیغ صحیح روحانیت در جامعه رشد کرده است، خاطرنشان کرد: امروز نیز اگر به دنبال فراگیری این فرهنگ و سنت حسنه دینی در جامعه اسلامی هستیم باید از توان و ظرفیت علما و روحانیان بهره گیریم.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که علما همواره مأمن و ملجأ عموم مردم بوده اند، افزود: بیوت علما و مراجع دینی همیشه به روی مردم باز بوده و مردم از هر قشر و تفکری برای رفع مشکلات خود به نزد این افراد اثرگذار رجوع می کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نفوذ فکری روحانیت در متن جامعه ظرفیت ارزشمندی به منظور رشد و گسترش فرهنگ وقف در میان مردم است، خاطرنشان کرد: علما و روحانیان باید بیان آثار و برکات وقف می توانند عموم جامعه را به سمت این صدقه جاریه سوق دهند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که بسیاری از مدارس علمیه در طول تاریخ با بهره گیری از ظرفیت موقوفات اداره شده است، تصریح کرد: امروز نیز وقف یکی از بهترین پشتوانه حوزه های علمیه در ابعاد مخلتف است.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که علما و روحانیان پشتوانه های مطمئن و محکمی برای اوقاف هستند، خاطرنشان کرد: آثار وجودی علما در ادوار مختلف تاریخ در جامعه اسلامی کاملاً مشهود است که یکی از این آثار ارزشمند حفظ و گسترش وقف در جامعه دینی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در گذشته علما برای حفظ استقلال حوزه های علمیه موقوفات بسیاری را به عنوان پشتوانه برای این مراکز مهم دینی در نظر می گرفتند، افزود: امروز نیز باید ضرورت وقف برای اداره مدارس علمیه از سوی علما و روحانیان برای عموم مردم تبیین و تشریح شود./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات