۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۵۸۵۲۸۳
استاد دانشگاه:

علامه جعفری درک فلسفی عمیقی داشت

استاد دانشگاه گفت: علامه جعفری درک فلسفی عمیقی داشتند، کتاب نهایت‌الادراک و کتاب ارتباط انسان با جهان نشانه درک عمیق فلسفی علامه است.
صدوقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، منوجهر صدوقی سها استاد دانشگاه پژوهشگر دینی شامگاه چهارشنبه 23 آبان در همایش نکوداشت مقام علمی و اخلاقی محمدتقی جعفری که در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار شد، درباره مثنوی و سنت فلسفی علامه جعفری، گفت: شاید امروز برای برخی سوال باشد که چرا یک عالم حوزوی به مثنوی پرداخته است این در حالی است که شیخ انصاری از استاد خود نقل کرده که من هر چه از فلسفه می دانم از مثنوی است.

وی افزود: آیت الله بروجردی تعلیقات زیادی بر مثنوی نوشته و آیت الله حکیم نیز برای ترجمه مثنوی به عربی هزینه کرده است.

این استاد دانشگاه با اشاره به سوال برخی درباره ارتباط علامه با فلسفه، اظهار داشت: ما استاد فلسفه را با فیلسوف اشتباه گرفتیم علامه استاد فلسفه نبودند اما این دلیل نمی‌شود که علامه معلومات فلسفی نداشته باشند.

صدوقی سها با بیان اینکه علامه درک فلسفی عمیقی داشتند، ابراز کرد: کتاب نهایت‌الادراک و کتاب ارتباط انسان با جهان از درک عمیق فلسفی علامه نشان دارد.

همچنین در ادامه همایش علی جعفری فرزند علامه جعفری به سخنرانی پرداخته و گفت: علامه در پذیرش مسؤولیت دقت و حساسیت داشتند به عنوان مثال ایشان مسؤولیت انجمن مفاخر را به دلیل مشغله نپذیرفتند. برخی خاطرات که درباره علامه مطرح می‌شود دروغ است از جمله اینکه ایشان به 17 زبان زنده دنیا تسلط داشتند.

وی افزود: ایشان همواره به شاگردان خود توصیه می‌کردند که چنین تصور نکنند ایشان پله آخر علم هستند بنابراین باید همواره در حال عبور باشند که رشد کنند./۸۱۳/پ203/ب1

ارسال نظرات