۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۵۸۵۲۸۴
محقق:

علامه جعفری فردی آرام و بی ادعا بود

رییس سابق انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با بیان اینکه علامه جعفری فردی آرام و بی ادعا بود، گفت: آن مرحوم علاقه خاصی به کتاب نورانی نهج البلاغه داشت.
محقق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی محقق رییس سابق انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، شب گذشته در همایش نکوداشت مقام علمی و اخلاقی محمدتقی جعفری که در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار شد، گفت: بنده خاطر دارم سال 47 در کنگره شیخ طوسی علامه جعفری با شنیدن مطلبی که در مورد تخلیص الشافی شیخ طوسی بیان کردم مرا مورد تحسین قرار دادند.

وی افزود: این مطلب سرآغاز مراوده بنده با علامه شد؛ مطلب من حاوی این امر بود که شیعیان اثنی عشری زمانی که با اندیشمندان معتزلی مواجه می‌شدند و بحث می‌کردند شکست می‌خوردند و این به خاطر آن بود که شیعیان به احادیث اهل بیت(ع) تمسک می‌جستند در حالی که معتزلی‌ها آن را حجت برای خود نمی‌دانستند از این رو سید مرتضی برای نخستین بار مساله امامت را در غالب فلسفه و منطق بیان کردند.

محقق با بیان اینکه علامه جعفری اهمیت بسیاری به کتاب شریف نهج البلاغه می‌دادند، ابراز کرد: حاجز از معروف‌ترین ادبای جهان عرب است که می‌گوید آروزی من این بود که یکی از خطبه‌های امام علی(ع) به اسم من در تاریخ ثبت می‌شد بر همین اساس می‌توان درک کرد چرا علامه جعفری توجه خاصی به نهج البلاغه داشتند.

رییس سابق انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با بیان اینکه علامه جعفری فقه و اصول را در محضر استادان بزرگ نجف گذراندند، گفت: ایشان عالمی بودند که به اقوال دانشمندان اروپایی نیز تسلط داشتند.

وی در پایان با اشاره به روحیات اخلاقی علامه خاطرنشان کرد: ایشان فردی متواضع، منطقی، آرام، صبور و بی ادعا بودند./813/پ203/ب1

ارسال نظرات