۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۵۸۵۳۹۵
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

تسلیم شدن در برابر دشمن حماقت است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان‌های احمق در برابر دشمن ضعیف شده و منفعل سخن از تسلیم شدن می‌زنند، گفت: امروز دشمن به شدت ضعیف و متزلزل شده و خروج آنان از قراردادها و معاهدات بین المللی بیانگر منفعل شدن آن ها است.
حجت الاسلام علیرضا پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان استاد حوزه و دانشگاه، امروز در مراسمی که به مناسبت شهادت امام حسن عسکری(ع) در هیات انصار سیدالساجدین(ع) بر گزار شد، گفت: امام حسن عسکری(ع) یکی از مظلوم‌ترین امامان معصوم است.

وی افزود: عمر مبارک ایشان بیشتر در زندان و محاصره نظامی سپری شد و مدام تحت فشار و آزار خلفای جور قرار داشتند چرا که دشمن می‌دانست فرزند حضرت همان موعودی است که پیامبراسلام وعده آن را داده بودند و فرمودند: او ریشه ظلم را در جهان نابود خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه ترسو بودن مهمترین شاخصه‌ دشمنان دین است، ابراز کرد: دشمنان و خیانت‌کاران افرادی ترسو هستند برهمین اساس دست به جنایت می‌زنند تا خود را قدرتمند نشان دهند.

استاد حوزه علمیه شرایط عصر کنونی را شبیه به شرایط دوران حیات امام حسن عسکری(ع) دانست و اظهار داشت: در آن دوران دشمنان از ترس اینکه مبادا امام زمان(عج) متولد شود امام حسن عسکری(ع) را تحریم کردند و ایشان را در پادگان نظامی نگاه داشتند امروز نیز دشمنان از ترس اینکه مبادا ظهور اتفاق بیفتد دست به توطئه، فتنه و تحریم علیه شیعیان می‌زنند.

وی افزود: همه کشورهای منطقه می‌دانند حضور آمریکا در غرب آسیا برای ایجاد امنیت نیست و می‌دانند که ایران هرگز به دنبال ساخت موشک‌های‌ هسته‌ای نبوده و نخواهد بود چرا که این امر موجب نابودی اسلام می‌شود همچنین می‌دانند نهایت انقلاب اسلامی به نابودی ظلم در جهان منتهی می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان کوتاه آمدن در برابر دشمن را چیزی جز زیان و خسران ندانست و گفت: شیعه معتقد است که برای رضای خدا نباید از حق کوتاه آمد بر همین اساس ایران هرگز در دفاع و حمایت از مظلوم کوتاه نمی‌آید که نسبت به ظلم‌هایی که در منطقه رخ می‌دهد بی تفاوت باشد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امروز بسیاری از مردم یمن و پاکستان زیر بار ظلم و ستم دشمنان مقاومت و ایستادگی می‌کنند و این مقاومت و ایستادگی نشان می‌دهد که آنان هرگز صلح نامه‌ای را که ما با صدام داشتیم با آل سعود نخواهند داشت و این شجاعت را آنان به حد اعلا رسانده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه میوه انقلاب ظهور امام زمان(عج) است، عنوان کرد: انقلاب مقدمه ساز امر فرج است از این رو اگر ما هم در برابر دشمن کوتاه بیاییم او در مقابل‌مان کوتاه نخواهد آمد. امروز دشمن به شدت ضعیف و متزلزل شده و خروج آنان از قراردادها و معاهدات بین المللی بیانگر منفعل شدن اوست؛ پس چطور می‌توانیم در مقابل دشمن ضعیف شده کوتاه بیاییم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: مقداری این دولت در مقابل آمریکا کوتاه آمد و دیدیم که چطور راه دور زدن تحریم‌ها را بر ما بستند و این نتیجه کوتاه آمدن در برابر دشمن است.

استاد حوزه علمیه مبارزه با تقدیر الهی را مهمترین برنامه امروز دشمنان بیان کرد و گفت: در حال حاضر دشمن شاهد صدور انقلاب و الگو برداری کشورهای منطقه از انقلاب اسلامی است و همین فرصت خوب می‌طلبد از دشمن بخواهیم در برابر خواسته‌های ما تسلیم شوند به طور قطع آنها تسلیم خواهند شد؛ تنها انسان‌های احمق‌ در مقابل چنین دشمنان خائن، جنایت‌کار و ترسو سخن از تسلیم می‌زنند.

وی قدرت آمریکا را پوشالی و سست بیان کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند: یکی از مشکلات اساسی کشور استفاده نکردن از ظرفیت‌های بالای داخلی است همچنین فرمودند: ما در جهان اول هستیم به شرط آنکه از ظرفیت‌هایی که داریم استفاده نمی‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به سخنان رهبر جنبش امت اسلام در آمریکا، گفت: در سفر اخیر لوئیس فراخان به ایران سخنی که وی داشت را شنیدم که مدام می‌گفت امام مهدی(ع) می‌آیند؛ بنده مذهب او را نمی‌دانستم چیست ولی این سخن برایم تکان دهنده بود ما باید از این ظرفیت امید بخش نهایت استفاده را در جهان ببریم.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امروز اگر جوانان بدانند که دشمن بر سر دشمنی خود محکم ایستاده به طور قطع یک لحظه هم در مسیر انحرافی او گام بر نمی‌دارند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات