۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۸۵۴۳۷
حجت الاسلام سرلک:

معرفت یافتن به امام زمان تنها راه نجات از جاهلیت است

استاد حوزه علمیه معرفت یافتن به امام زمان(عج) را تنها راه نجات از جاهلیت بیان کرد و گفت: بالاترین حق امام زمان(عج) معرفت یافتن به ایشان است.
سرلک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی سرلک، شب گذشته در مسجد جامع غدیر خودخواهی را در جامعه ایمانی امری بی معنا بیان کرد و گفت: انسان مومن هر آنچه برای خود می‌پسندد برای دیگران هم می‌پسندد و این ارزنده‌ترین خصلت در وجود انسان مومن است.

وی با بیان اینکه انسان نباید از هوای نفس تبعیت کند، ادامه داد: دینداری انسان را به بلوغ و عظمت می‌رساند به حدی که انسان دیندار، مردم را عیال خدا می‌بیند و یقین پیدا می‌کند راه رسیدن به خداوند خدمت کردن به مردم است. گاهی انسان‌ها فراموش می‌کنند و نسبت به یکدیگر دچار غفلت می‌شوند از این رو از خدمت به خلق که خدمت به خداوند است سر باز می‌زنند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اسلام دین مهربانی است، ابراز کرد: جامعه اسلامی باید سراسر الفت، مهربانی، شفقت، گذشت و فداکاری باشد، در جامعه ایمانی انسان‌ها در امنیت کامل و فارق از هر گونه نگرانی و ترس زندگی می‌کنند.

حجت الاسلام سرلک ادامه داد: افراد در جامعه ایمانی در امنیت کامل به سر می‌برند زیرا مسلمانان با عنوان مسلمانی که دارند در حریم ارتباطی خودشان این پیام را به دیگران می‌رسانند که هیچ انسانی از جانب یک مسلمان متحمل ضرر نشده و مورد تحدید قرار نمی‌گیرد و اگر هم کسی درخواست یاری کند این فرد مسلمان است که بی درنگ به سوی یاری رساندن به او گام برمی‌دارد.

وی در ادامه بندگی خداوند را در خدمت به دیگران و توجه کردن به فقرا و مسکینان بیان کرد و گفت: اصل و ریشه دین اسلام توجه کردن به دیگران است.

استاد حوزه علمیه با بیان حدیثی، عنوان کرد: طبق صریح روایات؛ اگر کسی آبروی کسی را ببرد از ولایت خداوند خارج می‌شود. انسان باید برای دیگران حریم قائل شود و محور حقوق دیگران آن است که نباید از انسان آزار ببینند. یک رنگی افراد با دیگران بیانگر رابطه عمیق آنان با خداوند متعال است.

حجت الاسلام سرلک وحدت را رمز اعتلای جامعه دینی دانست و اظهار داشت: امام علی(ع) از سوی اطرافیانش غریب شد و در اصل حکومت اسلامی را به اطرافیان خودشان باختند، کسانی که نتوانستند حق حضرت را آن طور که خداوند فرمودن بود ادا کنند؛ اگر ما می‌خواهیم به امام زمان یاری برسانیم نباید به دنبال ظهور جمعه‌ها باشیم بلکه برای ظهور و یاری امام زمان ظهور جمجمه‌ها لازم است چرا که نگرش‌های الهی لازمه ظهور حضرت حجت(ع) است.

وی معرفت یافتن به امام زمان(عج) را تنها راه نجات از جاهلیت بیان کرد و گفت: بالاترین حق امام زمان(عج) معرفت یافتن به ایشان است. کسانی که به حضرت معرفت دارند می‌دانند ولایت فقیه جانشین امام زمان(عج) در عصر غیبت هستند. امروز کسانی که مردم را به محور و مسیرهایی غیر از مسیر ولایت فقیه دعوت می‌کنند افرادی هستند که به امام زمان(عج) معرفت نیافتند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در عصر غیبت فقهای جامع شرایطی که بتوانند بار بندگی خداوند را به صورت جمعی به دوش بکشند و براساس رضایت خداوند با هوای نفس‌شان در مسیر الهی مخالفت کنند و بتوانند مسیر الهی را به دیگران نشان دهند این افراد در طول امامت امام زمان(عج) بوده و تبعیت از آنان انسان را در مسیر الهی قرار می‌دهد.

حجت الاسلام سرلک در پایان با بیان اینکه ملکوت و حقیقت جریان انقلاب در قیامت آشکار می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر اهل بیت(ع) مردمی مانند مردم امروز ایران داشتند هرگز تاریخ به انحراف نمی‌رفت، درست است که در جامعه کنونی ما شاهد اختلاس و قدرنشناسی برخی مسؤولان اشرافی و حزبی هستیم که قصد به انحراف کشاندن مردم از مسیر دین و انقلاب را دارند اما همین مردم زیر بیرق انقلاب در دفاع از اسلام جانانه ایستاده‌اند و اجازه نمی‌دهند به انقلاب آسیبی وارد شود./813/پ202/ب1

ارسال نظرات