۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۵۸۵۵۳۱

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

افتتاح مصلای حصارچه، نشست هم اندیشی ائمه جمعه، علما و روحانیان فاروج و برگزاری یادواره شهدای دهستان راستقان عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  با حضور نماینده ولی فقیه  و استاندار خراسان شمالی، مصلای نماز جمعه دهستان حصارچه افتتاح شد.

نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم گفت: نماز جمعه قله استقامت و وحدت است و دشمن نمی خواهد نماز جمعه باشکوه برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی بیان کرد: شیعه و سنی امروز در ایران زیر یک پرچم و زیر نظر یک رهبر زندگی می کنند و دشمن نمی تواند این را ببیند.

استاندار خراسان شمالی هم گفت: امروز در مقابل حقانیت جمهوری اسلامی ایران، استکبار جهانی با همه توان به صحنه آمده است تا شجره طیبه اسلام را بخشکاند.

خباز تصریح کرد: مردم سرافراز این منطقه ۱۱۱ شهید تقدیم انقلاب کرده اند تا در مقابل باطل بایستند.

نشست هم اندیشی ائمه جمعه، علما و روحانیان فاروج

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در نشست هم اندیشی ائمه جمعه، علما و روحانیان فاروج گفت: انجام فعالیت های فرهنگی، زمینه ساز حل مشکلات و آسیب های اجتماعی است.

حجت الاسلام خادمی افزود: هم اکنون 400 دانش آموز استان در دبیرستان معارف در حال تحصیل هستند.

حجت الاسلام قلی زاده امام جمعه فاروج نیز خواستار توجه جدی به مسائل و تخصیص بودجه های فرهنگی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی شد و افزود: به هر میزان در حوزه مسائل فرهنگی پول هزینه شود، ارزشمند است و آورده دارد و سرمایه‌گذاری صورت می پذیرد.

یادواره شهدای دهستان راستقان

یادواره 15 شهید دهستان راستقان بخش غلامان با حضور خانواده معظم شهدا، نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در مسجد جامع روستای راستقان برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم گفت: سخن گفتن از شهدا آسان نیست و شهدا هنرمندان میدان عشق، پیشتازان و خط شکنان جبهه حق علیه باطل و غیرتمندترین، ولایتمدارترین و با اخلاص ترین انسان ها هستند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی  ابراز کرد: همه دنیا به سرکردگی استکبار جهانی جمع شده اند تا انقلاب نوپای اسلامی را نابود کنند و جنگ تحمیلی را راه انداختند اما شهدا با دفاع مقدس خود انقلاب اسلامی را بیمه کردند و کودک انقلاب به سن 40 سالگی و بلوغ رسیده است و ان شاءالله امسال در 22 بهمن ماه جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی را باشکوه هرچه بیشتر برگزار خواهیم کرد.

تجلیل امام جمعه آشخانه از دستگاه قضایی

امام جمعه آشخانه با بیان این که نقش وقف بر کسی پوشیده نیست و بسیاری از موقوفات شهرستان برای اطعام و عزاداری امام حسین (ع) هزینه می شود، افزود: همه خیران و واقفان با وقف کردن بخشی از اموال و دارایی شان راه نیاکان و پدران شان را ادامه می دهند.

حجت الاسلام احمدزاده با تقدیر از دستگاه قضایی مبنی بر دستگیری معاون مالی آموزش و پرورش مانه و سملقان اظهار کرد: انتظار داریم دستگاه قضا در مراحل بعدی با همتی مضاعف و روشنگری به پرونده مفسدان بپردازد تا کسی به خود اجازه دست درازی به بیت المال را ندهد./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات