۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۵۸۵۵۸۱
جت الاسلام والمسلمین قرائتی:

عنایت ائمه اطهار نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت

رییس ستاد اقامه نماز گفت: قطعاً ائمه معصومین(ع) به ما عنایت دارند در غیر این صورت چطور امکان داشت امام خمینی(ره) بدون حزب، پول و باندبازی شاه را بیرون کند.
حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز در مراسمی که روز گذشته در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، با طرح این سوال که آیا کودک ۴ ساله می‌تواند به امامت برسد، گفت: وقتی بشر می‌تواند علم و اطلاعات را از یک فِلَش به سیستم کامپیوتر یا فِلَش دیگر منتقل کند پس قطعاً برای خدای بشر که قادر و دانای مطلق و بی نهایت است کاری ندارد که علم را از امام حسن عسکری(ع) به امام زمان(عج) منتقل کند.

وی در پاسخ به این سوال که برخی می‌پرسند چرا امام زمان(عج) غایب است، اظهار داشت: وقتی با وجود دوازده امامی که خداوند فرستاد مردم همه آنها را به شهادت رساندند پس خداوند حق دارد حجت دوازدهم خود را از نظرها غایب کند؛ اگر امام زمان(عج) غایب است بدون شک اشکال از ماست و ما لیاقت ظهور و دیدن ایشان را نداریم.

رییس ستاد اقامه نماز در پاسخ به این سوال که امام زمان(عج) چطور در زمان غیبت می‌تواند کمک‌حالِ ما باشد، گفت: همان‌طور که خورشید در پشت ابر فایده و اثر خود را دارد امام زمان(عج) نیز در عصر غیبت آثار ولایت خود را دارد؛ امام زمان(عج) از کارهای پنهان و پشت پرده ما آگاه است و بر آنها نظارت دارد.

وی در ادامه بیان داشت: امام زمان(عج) می‌فرماید من روزی صد بار برای شما دعا می‌کنم اگر غیر از این بود دشمنان شما را نابود می‌کردند پس با این همه عنایت، بر ما لازم است سعی کنیم در زمان غیبت امام، نوکر خوبی برای ایشان باشیم از فقیه عادل و بی هوس که نایب ایشان است اطاعت کنیم و از وجود او بهره کافی ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در پایان خاطرنشان کرد: قطعاً ائمه معصومین(ع) به ما عنایت و نظر لطف دارند در غیر این صورت چطور امکان داشت امام خمینی(ره) بدون حزب، پول و باندبازی شاه را بیرون کند، در دهان تمام اَبَرقدرت‌ها بکوبد، یا بچه های بسیجی که بنی صدر آنها را بچه‌های ناشی خطاب می‌کرد، کاری کنند که امروز موشک‌های آن دنیا را تهدید کند پس یقیناً دستی پشت سر ما هست./۹۶۹/پ203/ب1

ارسال نظرات