۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۵۸۵۵۸۵
آیت الله موسوی جزایری:

خانواده ها مشوق فرزندان برای تحصیل در حوزه علمیه باشند

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه حوزه اردوگاه و خانه امام عصر است، گفت: خانواده ها، فرزندانشان را برای تحصیل در حوزه تشویق کنند.
آیت الله موسوی جزایری سخنرانی آیت الله موسوی جزایری در همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت‌ الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، شامگاه گذشته در مراسم عمامه‌ گذاری طلاب مدرسه ولی عصر(عج) اهواز اظهار داشت: امروز با جان و مال مان با حضرت حجت بن الحسن بیعت می کنیم که سربازی وفادار باشیم و بر سر بیعت خودمان باقی بمانیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه تأسیس حوزه مدرسه ولی عصر(عج)‌، یک نعمت و از عنایات منجی بشریت بود، خاطرنشان کرد: حوزه اردوگاه و خانه آن حضرت است و کارهای خیر بسیاری از سوی خیران برای حوزه ها انجام شده است.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه ایران اسلامی به ویژه خوزستان از سوی آمریکا، رژیم صهیونیستی و وهابیت خبیث آل سعود مورد حمله قرار گرفته است، عنوان داشت: خوزستان در سطح جهان مطرح و حساب های ویژه ای روی آن باز شده، مرکز و ثقل کشور در بحث انرژی و صنایع و در عین حال دروازه ورود تشیع به ایران اسلامی است.

زعیم حوزه علمیه خوزستان گفت: نیازمند عشایر عرب هستیم تا فرزندانشان سرباز امام عصر ارواحنا له الفدا باشند و نسل کنونی شان همچون پدران و اجدادشان که در مسیر خدمت به ولایت و اهل البیت(ع) بودند، گام بردارند.

آیت الله موسوی جزایری با تشویق خانواده ها برای فرستادن فرزندانشان به حوزه بیان داشت: روحانیان و طلاب، قانعانه زندگی می کنند، حوزه بودجه دولتی ندارد و اساسا علمای شیعه بر پایه استقلال و عدم دریافت کمک های دولتی زندگی کردند و تنها از کمک های مردمی بهره می برند حال آنکه علمای عامه از حکومت ها حقوق می گرفتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حدیث «علماء شیعتنا مرابطون بالثغر الذی یلی ابلیس و عفاریته یمنعونهم عن الخروج علی ضعفاء شیعتنا ....» افزود: علمای شیعه مدافعان اسلام و هرگز اجازه نمی دهند دشمنان بر ضعفای شیعه تأثیر بگذارند و دین را از تسلط شیطان و پیروان ناپاکش مصون نگه می دارند و هر وقت خطری متوجه دین و دنیای مردم شود آژیر خطر را به صدا در می آورند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: وظیفه هر عالم شیعی آن است که در میان مردم بوده، از حقوق و مصالح شان حمایت و دفاع کند.

امام جمعه اهواز در پایان با ابراز ناراحتی از عدم تسلط برخی طلاب به زبان عربی و ناتوانی در قرائت متون عربی تصریح کرد: زبان عربی، زبان دین ما است و علمای اسلام کتاب هایشان را بدان نوشتند، طلاب زبان عربی را همچون و بهتر از زبان فارسی فرا بگیرند./۹۴۵۶/پ202/ب1

ارسال نظرات