۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۵۸۵۶۴۷
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

نگاه سطحی به مسأله انتظار آسیب زا است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که جامعه منتظر رسالت سنگینی بر عهده دارد، گفت: منتظران واقعی باید با شناخت عمیق و دقیق نسبت به مسأله انتظار در جهت عمل به وظایف خود گام بردارند.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه مسجد جامع نکا با تبریک آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) با اشاره به این که مسأله ظهور تنها مختص شیعیان نیست بلکه در متون دینی سایر ادیان نیز وجود دارد، گفت: مسأله ظهور یک نقطه اشتراک میان همه ادیان و مذاهب است که باید از این ظرفیت بهره مناسب گرفته شود.

مسؤول مدرسه علمیه مسجد جامع نکا در ادامه سخنان خود با بیان این که جامعه منتظر رسالت سنگینی بر عهده دارد، افزود: منتظران واقعی باید با شناخت عمیق و دقیق نسبت به مسأله انتظار در جهت عمل به وظایف خود گام بردارند.

حجت الاسلام لائینی در ادامه سخنان خود به دوره آخرالزمان اشاره کرد و با بیان این که بر اساس آیات و روابط این دوره به دو مرحله تقسیم می شود، خاطرنشان کرد: در یک دوره بیش‌ از همه زمان‌های دیگر بشر به نهایت انحطاط و عقب‌گرد خود با فراگیر شدن ظلم و گناه می‌رسد که به آن مرحله سقوط گفته می‌شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران همچنین در ادامه سخنان خود گفت: مرحله بعدی زمانی است که خود حضرت ظهور می‌کند و بشر در اوج شکوفایی و تکامل در مواهب مادی و معنوی خود به سر خواهد برد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ظهور حضرت همه کژی، پلیدی و ناعدالتی را از بین خواهد برد، خاطرنشان کرد: ظهور آخرین منبی عالم بشریت با برقراری عدالت مطلق در جهان همراه خواهد بود.

مسؤول مدرسه علمیه مسجد جامع نکا با اشاره به این که حکومت عدل الهی در سایه ظهور حضرت ولی عصر(عج) برپا خواهد شد، بیان داشت: حضرت با ظهور پرچم اسلام ناب را در سراسر جهان به اهتزار در خواهد آورد.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که امروز در سایه بهره گیری از فرهنگ انتظار می توان به سعادت و رستگاری دست یافت، تصریح کرد: متأسفانه جامعه بشری به دلیل غرق شدن در مسائل مادی از مسائل مهمی چون انتظار دوره مانده است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز جامعه بشری به دلیل فاصله گرفتن از معارف دینی در باطلاقی از مشکلات و بحران های اخلاقی و اجتماعی فرو رفته است، خاطرنشان کرد: یکی از بهترین راه های برون رفت جامعه بشری از این بحران های اخلاقی روی آوردن به فرهنگ انتظار است./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات