۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۵
کد خبر: ۵۸۵۹۲۱
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی:

مسلمانان در پرتو وحدت به قدرتی جهانی تبدیل می شوند

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی مشکلات کنونی جهان اسلام را بدلیل ایجاد تفرقه دشمن در میان مسلمانان دانست و تاکید کرد: مسلمین در پرتو وحدت به قدرتی جهانی تبدیل خواهند شد.
سید حسین کوششی

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین کوششی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی امروز در گفتگویی منظور از هفته وحدت را تشریح کرد و افزود: در آغاز هفته وحدت به روایات برادران اهل سنت میلاد پیامبر بزرگ اسلام (ص) است و به روایت شیعیان ۱۷ ربیع است و بین این دو روایت هفته وحدت نام نهاده شده است.

 

وی با اشاره به اینکه مسلمین به هر دو تاریخ ذکر شده اعتقاد دارند، ادامه داد: در این هفته برادران اهل سنت و تشیع می‌بایست وحدت رویه داشته و همکاری کنند.

حجت الاسلام کوششی توسعه و قدرت اسلام و دستاوردهای اسلام را در پرتو هفته وحدت قابل دسترسی دانست و افزود: قرآنی که خداوند بعنوان معجزه جاوید عنایت کرده، به موضوع وحدت اشاره دارد و تاکید کرده در سایه وحدت و یکپارچگی به سطوح مورد نظر دست خواهیم یافت.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه باید همگی به ریسمان خدا چنگ زنیم و متفرق نشویم، افزود: در جایی دیگر خداوند بحث تفرقه را مطرح می کند و در غیر اینصورت قطعا با شکست رو به رو خواهیم شد.

حجت الاسلام کوششی خاطرنشان کرد: وحدت در اسلام جایگاهی وسیع دارد؛ امروز بسیاری مشکلات مسلمین در سایه تفرقه ایجاد شده و دشمنان خدا کسانی هستند که با تفرقه سعی دارند بهره خود را از تفرقه بدست آورند.

وی به رادیو گفت وگو گفت: اگر امروز می بینیم در یمن مسلمین به جان هم افتاده اند و عربستان مردم و کودکان و زنان را شهید می کند، در سایه تفرقه ای است که میان مسلمین ایجاد شده است.

حجت الاسلام کوششی افزود: اگر امروز به شیعیان بحرین تعرض می‌شود، بدلیل تفرقه دشمن است ولی اگر مسلمین ید واحده باشند و اختلافات جزئی را کنار بگذارند، در پرتو وحدت به یک قدرت جهانی تبدیل خواهند شد.

وی همچنین وحدت مردم در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را یادآور شد و افزود: اگر این وحدت نبود، نمی توانستیم با آن دشمن تا دندان مسلح رو به رو شویم.

حجت الاسلام کوششی با بیان اینکه برادران شیعه و اهل سنت با دست از افراط و تفرسط بکشند، تصریح کرد: در سیره امیرالمومنین(ع) می بینیم که چگونه در مقابل کسانیکه می‌خواستند خلیفه سوم را بکشند تا چه اندازه مخالفت کردند؛ بنابراین باید از افراط و تفریط دوری کنیم و از سخنانی که باعث تحریک یکسری افراد کم سواد می شود، دوری کنیم.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: شاخص ما باید ولایت و رهبری باشد که در این صورت صراط ما مستقیم خواهد بود؛ اما سم مهلک تفرقه برای اسلام و مسلمین باعث سواستفاده دشمنان می شود./۸۰۴//۱۰۲/خ

 

ارسال نظرات