۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۵۸۵۹۴۹
آیت الله تحریری مطرح کرد؛

عظمت و مقام بلند حضرت رسول در میان انبیا

تولیت حوزه علمیه مروی گفت: در عظمت حضرت محمد(ص) همین بس که انبیای الهی از خداوند متعال تقاضا می‌کردند ما را در زمره صالحین قرار بده؛ در سوره اعراف منظور از صالحین، حضرت رسول اکرم(ص) و برخی اصحاب ایشان است.
جلسه درس اخلاق آیت الله تحریری در مدرسه علمیه مروی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدباقر تحریری تولیت حوزه علمیه مروی در کلاس درس اخلاق که امروز در این مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: امر به معروف و نهی از منکر در آیات متعددی از قرآن کریم سفارش شده است.

وی در ادامه افزود: امر به معروف و نهی از منکر اساساً یک امر فطری و مطلوب انسان است که همواره به سوی آن توجه و کشش دارد و ذاتاً مایل است آن را به کار ببندد؛ از سوی دیگر نهی از منکر، نهی از یک امر فطری است که انسان ذاتاً از آن تنفر دارد و مایل است از آن دور باشد.

تولیت حوزه علمیه مروی اظهار داشت: حیطه درک انسان نسبت به معروف به لحاظ اینکه حیطه وجودی او بسیار گسترده است، درک ارتباط و جذب و کشش نسبت به عالم غیب را دارد؛ خداوند متعال انسان را در عالمی قرار داده که به لحاظ وجود و شخصیتی گاهی درهای مختلفی از امور به روی انسان جلوه می‌کند.

وی افزود: گاهی ممکن است به علت وجود تمایلات و نفسانیات در انسان امور معروف به صورت منکر و گاهی نیز امور منکر به صورت معروف جلوه کرده و انسان را به سوی خود جذب کنند به همین علت انسان در پیدا کردن مصادیق معروف و منکر نیاز به شاخصه‌هایی دارد.

آیت الله تحریری ابراز داشت: انسان طبیعتاً و ذاتاً تمایل به امور دنیایی دارد که به خاطر لذت‌هایی که با خود همراه دارد بسیار سریع در او بروز پیدا می‌کنند؛ آدمی عموماً جذب اموری می‌شود که برای او لذت‌هایی به همراه دارد و همین ‌طور از اموری خود را دور می‌کند که برای او آلام و دردهایی در پیش دارد.

وی در پایان با اشاره به گرامی‌داشت هفته وحدت و میلاد نبی اکرم(ص) خاطرنشان کرد: در عظمت حضرت محمد(ص) همین بس که انبیای الهی از خداوند متعال تقاضا می‌کردند ما را در زمره صالحین قرار بده؛ در سوره اعراف منظور از صالحین، حضرت رسول اکرم(ص) و برخی اصحاب ایشان است./۹۶۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات