۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۵۸۶۰۰۶
مسؤول مدرسه علمیه سفیران هدایت بیرجند:

سطح ۳ سفیران هدایت برای ۳ استان در بیرجند راه اندازی شده است

مسؤول مدرسه علمیه سفیران هدایت بیرجند گفت: از حدود دو سال قبل سطح سه برای استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان در بیرجند راه‌اندازی شده و طلبه‌های این استان‌ها نیز برای سطح سه در این مدرسه می‌توانند تحصیل کنند.
مدرسه علمیه سفیران هدایت بیرجند

حجت الاسلام صدرالدین عارفی، مسؤول مدرسه علمیه سفیران هدایت بیرجند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی اظهار داشت: مدرسه علمیه سفیران هدایت بیرجند حدود 900 سال قدمت دارد که از سوی مرحوم آیت الله عارفی ساخته شده است.

وی با بیان اینکه مدرسه علمیه بیش از 12 سال در بیرجند دایر شده و قبل از آن به صورت بلندمدت بوده است، گفت: در حال حاضر تعداد 200 نفر طلبه جوان در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

مسؤول مدرسه علمیه سفیران هدایت بیرجند افزود: تعدادی از این طلبه‌ها در سفیران و تعدادی دیگر نیز در سطح سه سفیران هدایت تحصیل می‌کنند.

حجت الاسلام عارفی با بیان اینکه حدود دو سال سطح سه در مدرسه علمیه سفیران بیرجند راه اندازی شده است، تصریح کرد: طلبه‌ها در ابتدای ورود به مدرسه علمیه باید آزمون و مصاحبه ورودی را بدهند و در صورت قبول شدن در آزمون می‌توانند مشغول به تحصیل شوند.

وی ادامه داد: طلبه‌ها در این مدرسه باید پنج سال دوره سفیران را بگذرانند و بعد از پنج سال اگر قصد ادامه تحصیل داشتند باید برای سطح سه به قم می‌رفتند اما از حدود دو سال قبل سطح سه برای استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان در بیرجند راه‌اندازی شده و طلبه‌های این استان‌ها نیز برای سطح سه در این مدرسه می‌توانند تحصیل کنند.

مسؤول مدرسه علمیه سفیران هدایت بیرجند خاطرنشان کرد: در سال گذشته تعداد 25 نفر از طلاب و امسال نیز تاکنون 12 نفر به لباس روحانیت ملبس شدند./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات