۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۵۸۶۰۳۶
امام جمعه تنکابن:

روحانیان محور وحدت در جامعه اسلامی هستند

امام جمعه تنکابن با اشاره به این که روحانیان به دلیل در اختیار داشتن تریبون های تبلیغی نقش محوری در تقویت وحدت و همبستگی ملی دارند، گفت: طلاب و روحانیان باید در منبرهای خود بر ضرورت و اهمیت وحدت و همبستگی در شرایط فعلی کشور تأکید کنند.
امام جمعه تنکابن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عبدالعلی پوراکبر، امام جمعه تنکابن امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه این شهرستان با گرامیداشت فرا رسیدن هفته وحدت، بهره گیری از سیره نبوی را لازمه امروز جهان اسلام دانست و گفت: پیامبر گرامی اسلام پیام آور صلح، صفا، برابری و برادری در جهان هستند.

وی از نبی مکرم اسلام به عنوان احیا کننده مکارم اخلاق در جامعه بشری یاد کرد و افزود: پیامبر گرامی اسلام ارزش های اخلاقی و انسانی را در جامعه آن دوران که به فراموشی سپرده شده بود، احیا کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ترویج سیره نبوی در جامعه، سبب رشد اخلاق و معنویت خواهد شد، خاطرنشان کرد: نبی مکرم اسلام با ابلاغ پیام وحی، جامعه آن دوران از انحطاط و تباهی نجات داد.

امام جمعه تنکابن با اشاره به این که امروز جهان بشریت برای رفت مشکلات و برون رفت از معضلات و بحران های اخلاقی باید به سیره پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت(ع) رجوع کنند، تصریح کرد: فاصله گرفتن از معنویت و ارزش های دینی موجب بروز بحران های اخلاقی بسیاری در جامعه جهانی شده است.

حجت الاسلام پوراکبر با بیان این که متأسفانه امروز اخلاق و انسانیت در دنیای امروز به فراموشی سپرده شده است، بیان داشت: بشریت امروز برای برون رفت از مشکلات امروز راهی جز بازگشت به معنویت، سیره پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت(ع) ندارد.

استاد حوزه علمیه مازندران دربخش دیگری از سخنان خود به نقش مؤثر طلاب و حوزویان در تقویت وحدت و همبستگی داخلی اشاره کرد و گفت: امروز کشورمان نیز با مشکلات مواجه است که برای خروج از این مشکلات نیازمند وحدت ملی هستیم.

امام جمعه تنکابن با اشاره به این که روحانیان به دلیل در اختیار داشتن بسیاری از تریبون های تبلیغی نقش محوری در تقویت وحدت و همبستگی ملی دارند، خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیان باید در منبرهای خود بر ضرورت و اهمیت وحدت و همبستگی در شرایط فعلی کشور تأکید کنند.

حجت الاسلام پوراکبر با بیان این که علما و مراجع دینی همواره محور وحدت و همبستگی در جامعه اسلامی بوده اند، تصریح کرد: امروز نیز علمای اسلام بهترین نقش را در تبیین آثار وحدت و خطرات تفرقه و اختلاف بر عهده دارند./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات