۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۵۸۶۰۳۸
امام جمعه بابل:

پایین بودن سرانه مطالعه در کشور پسندیده جامعه دینی نیست

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تأکید بر این که باید سطح مطالعه در جامعه اسلامی بیشتر از سایر جوامع باشد، گفت: پایین بودن سرانه مطالعه در یک جامعه دینی به هیچ عنوان پسندیده نیست.
امام جمعه بابل در تجمع رزمندگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، امام جمعه بابل امروز در دیدار رییس و کارکنان اداره کتابخانه این شهرستان با تأکید بر این که فرهنگ سازی برای کتابخوانی باید از مهدکودک و پیش دبستانی آغاز شود، گفت: امروز باید از همه ظرفیت های موجود در جهت نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه بهره گرفته شود.

وی با بیان این که از ظرفیت بالای کتاب می توان بسیاری از آموزش های لازم را از سنین کودکی به فرزندان آموخت، افزود: کتاب ابزار بسیار ارزشمندی در جهت انتقال بسیاری از معارف به ویژه مفاهیم دینی به نسل جوان خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که باید سطح مطالعه در جامعه اسلامی بیشتر از سایر جوامع باشد، خاطرنشان کرد: پایین بودن سرانه مطالعه در یک جامعه دینی به هیچ عنوان پسندیده نیست.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از شاخص های پیشرفت فرهنگی در هر جامعه ای بالا بودن سرانه مطالعه در آن کشور است، تصریح کرد: باید به گونه ای تبلیغ شود که کتاب به عنوان یکی از مهم ترین موارد سبد فرهنگی هر خانواده ایرانی قرار گیرد.

امام جمعه بابل با اشاره به این که در اسلام توجه به کتاب و کتابخوانی یک ارزش مهم محسوب می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به تأکید و دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به موضوع کتاب و کتابخوانی باید از همه ظرفیت های فرهنگی در جهت تحقق مطالبات رهبری به کار گرفته شود.

مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء با بیان این که مقام معظم رهبری تأکید بسیاری نسبت به افزایش سرانه مطالعه در کشور داشته و دارند، گفت: باید برای تحقق این مطالبات یک تلاش و اجماع ملی صورت گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود از کتاب به عنوان غذای روح انسان یاد کرد و افزود: عدم توجه به کتاب و کتابخوانی به طور حتم خسارت های فرهنگی بسیاری را در جامعه با خود به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که باید راه های رغبت بیشتر مردم نسبت به کتاب و کتاب خوانی مورد بررسی قرار گیرد، گفت: متأسفانه در حال حاضر میزان سرانه مطالعه در کشورمان بسیار پایین است./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات