۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۵۸۶۰۴۸
حجت الاسلام صابری نیا:

بسیج برکات فراوانی برای کشور و جهان اسلام داشته است

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج حضرت علی(ع) گفت: بسیج برکات فراوانی برای جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام داشته و به دین اسلام خدمت کرده است.
حجت‌الاسلام نعمت‌ الله صابری‌نیا

حجت الاسلام نعمت‌ الله صابری‌نیا، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج حضرت علی(ع) در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت با سعادت برترین مخلوق عالم بشریت، حضرت محمد مصطفی(ص) و آغاز هفته‌ بسیج و هفته وحدت، گفت: ماه ربیع الاول خجسته بهاری است که با میلاد حضرت رسول اکرم(ص) به ربیعی بی‌بدیل مانند شده است همچنین این ماه به دلیل سالروز آغاز ولایت امام زمان(عج) ماهی منحصر به فرد در میان همه‌ ماه‌هاست.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج حضرت علی(ع) اظهار داشت: حقیقت انسانیت، تمامی انسان‌ها را به سوی نور و خروج از ظلمات و تاریکی‌های وجودی فرامی‌خواند؛ اگر پیامبر اعظم(ص) پا به عرصه‌ وجود نمی‌گذاشتند و به پیامبری نمی‌رسیدند انسان‌ها در ظلمت و تاریکی قوطه‌ور بودند.

وی در ادامه بیان داشت: ولادت پیامبر(ص) سبب روشنایی، نورانیت انسان، زنده شدن انسانیت و بشریت شد؛ اهمیت بهار ماه‌ها از همین جهت است که از ظلمت بیرون می‌آییم و به سمت نور حرکت می‌کنیم.

فراست و کیاست امام راحل موجب وحدت میان مسلمانان شد

حجت الاسلام صابری نیا با اشاره به نام‌گذاری "هفته‌ وحدت" از سوی امام خمینی(ره) گفت: فراست و کیاست امام راحل در جهت سوء استفاده‌های دشمنان و استکبار در میان عالم تشیع و عالم تسنن موجب این وحدت شد زیرا دشمنان از نقاط ضعف برای ضربه زدن به دین اسلام استفاده می‌کنند و در حقیقت از مذهب برای ضربه زدن به مذهب استفاده می‌کنند.

وی در ادامه بیان داشت: علت این نام‌گذاری، برخی نزدیکی‌های فکری میان آحاد شیعه و سنی است که در جامعه‌ اسلامی امری علنی و بسیار مهم است؛ ماه ربیع الاول و روز میلاد نبی اکرم(ص) برکات فراوانی دارد.

کارشناس دینی افزود: تمامی مسلمانان در این چند روز به جشن می‌پردازند و این امر به صورت ناخودآگاه موجب تقریب‌ فکری، دینی و اجتماعی میان آحاد مسلمان می‌شود.

ضرورت حفظ مشترکات دینی

حجت‌الاسلام صابری‌نیا، با گریزی به سخنان گهربار مقام معظم رهبری گفت: از دیدگاه مقام معظم رهبری، نقطه‌ قرمز میان مسلمانان آن است که با تخریب یکدیگر موجب برآورده کردن خواسته‌ دشمن شوند و این امر نشان از آن دارد که خط قرمز رهبری برای دفاع از اسلام عزیز حفظ مشترکات دینی مانند پیامبر، قرآن، قبله و ... که از اصول دین است، میان این دو مذهب موجب اتحاد میان آن‌ها خواهد بود.

وی با تأکید بر این نکته که اتحاد میان شیعه و سنی موجب تأثیراتی برای پیشبرد جامعه‌ اسلامی در جهت رسیدن به آرمان‌ها است، افزود: وجود اشتراکات دینی و اعتقادی این دو مذهب و اتّحاد آنها از ضروریات در دین اسلام است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج حضرت علی(ع) اظهار داشت: باید دقت داشته باشیم که از اهداف دشمنان اسلام آن است که با تفرقه و جدایی میان مسلمانان، میان آنها دشمنی به وجود آورند؛ چنانچه هم‌اکنون در سراسر جهان شاهد این امر هستیم که دست‌نشانده‌های دشمنان و خائنین با نام "مسلمان" دست به تشکیل گروهک‌های تروریستی‌ زدند تا با جنایات بی‌رحمانه‌ خود اسلام را به صورت وارونه و نادرست به جهانیان معرفی کنند.

نقش وجودی پیامبر اعظم(ص)، الگویی مناسب برای تمامی ادیان

حجت‌الاسلام صابری‌نیا اظهار داشت: نقش وجودی پیامبر اعظم(ص)، درستکاری و صداقت ایشان الگوی مناسبی در تمامی مقاطع از طفولیت، نوجوانی، جوانی و میان‌سالی در زندگانی امروز تمامی مسلمانان و حتی پیروان ادیان دیگر است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمومنین علی(ع) با اشاره به آیه‌ شریفه‌ "لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِيرًا؛ قطعاً براى شما در [اقتدا به] رسول خدا سرمشقى نيكوست براى آن كس كه به خدا و روز بازپسين اميد دارد و خدا را فراوان ياد مى‌كند" گفت: پیامبر بزرگ اسلام(ص) بهترین الگو و اسوه برای تمامی مسلمانان در هر زمینه‌ای اسوه هستند.

وی افزود: حضرت محمد(ص) حتی برای دشمنان خود الگو هستند و نسبت به آنان با احترام و اکرام رفتار می‌کردند؛ به واقع عنوان "رحمت للعالمین" برازنده‌ ایشان بوده است؛ پیامبر اکرم(ص) در میان مردم حجاز به "محمد امین" معروف بوده‌اند.

حجت الاسلام صابری نیا افزود: حضرت خدیجه(س) مایملک خود را قبل از ازدواج با پیامبر(ص)، نزد ایشان که به محمد امین معروف بودند به امانت گذاشته بود و به صداقت و راستی ایشان اطمینان داشت.

لازمه الگوگیری در زندگی دنیا بر اساس زندگی پیامبر

وی با توجه به موازات هفته‌ وحدت با هفته‌ کتاب و کتاب‌خوانی، ضمن معرفی کتاب "سنن النبی" نوشته‌ مرحوم علامه طباطبایی و امر به مطالعه‌ این کتاب ارزشمند، همگان را به الگوگیری در زندگی دنیا بر اساس زندگی پیامبر اکرم(ص) بزرگ دعوت کرد.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج حضرت علی(ع) گفت: این کتاب، کتابی جامع برای پیروان در هر مذهبی است؛ هر کسی که از ایشان در زندگی خود الگو بگیرد زندگی سالم و باب طبع اسلام خواهد داشت. 

وی با اشاره به ازدواج رسول مکرم اسلام(ص) و حضرت خدیجه(س)، ام المؤمنین در دهه‌ اوّل ماه ربیع‌الاول گفت: ازدواج، سنت حسنه‌ پیامبر اسلام(ص) است که در روزگار فعلی باید بیشتر به این موضوع پرداخت؛ مهم‌ترین ملاک حضرت خدیجه(س) در انتحاب پیامبر(ص)، حقیقت "ایمان" و روح معنوی رسول اکرم(ص) بود.

حجت الاسلام صابری نیا افزود: زیاد بودن اموال و دارایی حضرت خدیجه(س) برای پیامبر(ص) اهمیتی نداشت؛ حضرت خدیجه(س) این بانوی بزرگ اسلام، تمامی دارایی خود را در راه اسلام بخشید.

وی در ادامه گفت: تدین و پاکدامنی حضرت خدیجه(س) از دیگر ملاک‌های پسندیده‌ انتخاب پیامبر(ص) بود؛ این بانوی بزرگ از حیث معنوی وارسته، متدین و کمک حالی مناسب برای رسیدن به اهداف عالیه‌ رسالت بودند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج حضرت علی(ع) ابراز داشت: از برکات این پیوند آسمانی، تولد صدیقه طاهره حضرت فاطمه الزهرا(س)، ام الائمه بود؛ این ازدواج به عنوان یک الگوی کامل و جامع جهت فرهنگ‌سازی آن در جوانان است؛ این پیوند بی‌نظیر در عالم برای همگان می‌تواند الگو باشد ک این الگوسازی حسنه قطعاً مورد توجه ذات اقدس الهی است.

حجت الاسلام صابری‌نیا با اشاره به تلاقی هفته‌ وحدت و هفته‌ بسیج و تبریک به مناسبت این ایام الله به تمامی بسیجیان و تمامی اقشاری که "تفکر بسیجی" دارند، این تقارن را مبارک خواند و گفت: بسیج شجره طیبه‌ای است که از ابتدای انقلاب اسلامی ایران از سوی رهبر عالیقدر عالم اسلام، امام خمینی(ره) که از سلاله‌ پاک رسول خدا(ص) بود تشکیل شد و برکات و حسنات آن همچنان ادامه دارد.

بسیج برکات فراوانی برای جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام داشته است

وی با اشاره به بنیانگذاری این نهاد مقدس از سوی معمار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: بسیج توانسته در انوار نورانی پیامبر(ص) شکل بگیرد و برکات زیادی برای جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام در زمان غیبت کبری داشته باشد و به دین اسلام خدمت کند.

کارشناس دینی با اشاره به تشعشعات برکات وجود پیامبر اعظم(ص) و ائمه معصومین(ع) در این تشکیلات گفت: تفکر اسلام ناب محمدی باید در سراسر جهان در راستای زایل شدن استکبار جهانی و در تشکیلات بسیج جهت آماده‌سازی ظهور منجی بشریّت، امام زمان(عج) انجام شود.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج حضرت علی(ع) خواستار استمرار حرکت بسیجی‌وار تمامی اقشار، اقوام و الگوگیری و الگودهی از زندگانی پیامبر بزرگ اسلام(ص) شد و افزود: تمسک به سیره پیامبر اعظم سبب گره‌گشایی مشکلات حاکم در جامعه می شود.

حجت‌الاسلام صابری‌نیا گفت: از تمام کسانی که این تفکر را در خود می‌پرورانند می‌خواهیم تا در سراسر جهان سازمان "بسیج" را بگسترانند زیرا هرگاه این تفکر، جهانی شود، استکبار جهانی رو به افول خواهد رفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیاده‌سازی تفکرات پیامبر بزرگ اسلام(ص) در ایران اسلامی و جهان اسلام در کشورهایی مانند سوریه، عراق، یمن و سایر بلاد اسلامی سبب رفع تمامی مشکلات آنان خواهد شد./۹۶۹/ت301/ب1

ارسال نظرات