۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۵۸۶۰۶۸
امام جمعه موقت اهواز:

سعودی ها از قدرت گیری شیعیان در منطقه هراس دارند

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه سعودی ها و همدستانشان از قدرت گیری شیعیان در عراق هراس دارند، گفت: یک دولت شیعی روی سر آل سعود تشکیل شده و ترس سراسر وجود سعودی ها را گرفته است.
تجمع طلاب و اساتید حوزه های علمیه اهواز در حمایت از مردم یمن حجت الاسلام و المسلمین حاجتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز، پیش از ظهر امروز در تجمع طلاب و اساتید حوزه علمیه اهواز در مسجد اعظم، با بیان اینکه ویژگی طلاب حوزه علمیه ای که در مسیر اهل البیت گام برمی دارند همانا مبارزه با ظالم و دفاع از مظلوم و برائت از ظلم است، اظهار داشت: ظلم، ظلم است و کوچک و بزرگ ندارد ما به همان اندازه نسبت به ظلمی که در حق کارگران گروه ملی و نیشکر هفت تپه روا می شود اعلام برائت می کنیم از ظلم آل سعود هم اعلام برائت می نماییم.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه ایفای حقوق کارگران را خواهان هستیم، افزود: نماینده ولی فقیه در خطبه های نماز جمعه به صورت صریح مطالبات کارگران گروه ملی و نیشکر هفت تپه را مطرح و خواهان هستند و در قبال هر گونه کوتاهی، نزد خداوند مسؤول هستیم.

استاد سطح عالی حوزه علمیه اهواز با اشاره به اینکه یمن سرزمینی بسیار مهم است، عنوان داشت: سال 83 یا 84 به همراه حضرت آیت الله بهجت(ره) پس از اقامه نماز صبح به سوی حرم قدم می زدیم در رابطه با جنگ چهارم و پنجم یمن اخباری عرض کردم و آن بزرگوار بر ضرورت جدی گرفتن و پیگیری اخبار یمن تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با بیان اینکه ساحل عدن یمن بسیار استراتژیک است، خاطرنشان کرد: در تنگه باب المندب روزانه 4 میلیون بشکه نفت از آن خارج می شود و انتهای تنگه به بندرهایی می خورد که فلسطین اشغالی را تغذیه می کند؛ از این رو عربستان سعودی هر سال 6 میلیارد دلار در جنگ با یمن خرج می کند و صهیونیست ها نسبت به جنگ در یمن حساس شده و هواپیماهایشان در صحنه جنگ حضور مستقیم دارند.

وی با بیان اینکه بن سلمان یهودی زاده به کشتار عرب قحطانی در یمن می پردازد، اظهار داشت: طبق گزارش روزنامه های صهیونیستی، یمنی ها در آغاز تجاوز عربستان و هم پیمانانش تنها سه هزار جنگجو داشتند اما اکنون در چهارمین سال به 120 هزار جنگجو رسیدند با وجود اینکه 11 میلیون نفر در یمن، سنی شافعی و تنها 9 میلیون حوثی هستند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به ترس عربستانی ها از اوضاع یمن تصریح کرد: به گفته امام راحل مبنی بر فتح سنگرهای اساسی جهان از سوی اسلام و اینکه انقلاب محدود به ایران نبوده و نقطه آغاز انقلاب جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت است، اعتقاد راسخ دارم.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با بیان اینکه سعودی ها و همدستانشان از قدرت گیری شیعیان در عراق هراس دارند، گفت: یک دولت شیعی روی سر آل سعود تشکیل شده و ترس سراسر وجود سعودی ها را گرفته است.

وی خطاب به مسؤولان گفت: از البخیتی یاد بگیرید که می گوید به آمریکایی ها و غرب اعتماد نداریم و توکل مان به خدا است.

امام جمعه موقت اهواز بیان داشت: حوزه ها و طلاب با همه مظلومان جهان اعلام بیعت کرده و یاوران شان هستند./9456/پ202/ب1

ارسال نظرات