۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۵۸۶۲۲۰
آیت الله علم الهدی:

جهانی شدن اسلام نقطه نهایی مقابله با استکبار است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: دشمن به مراتب ضعیف تر و ما از هر نظر قدرتمندتر شده ایم و جهانی شدن اسلام نقطه نهایی مقابله با استکبار جهانی است.
آیت الله علم الهدی | دومین اجلاسیه کمیسیون تخصصی شورای عالی حوزه علمیه خراسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در همایش همایش «محمد، بشیر وحدت» که پیش از ظهر امروز در تالار این هیثم دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد، گفت: ذات مقدس پروردگار در اجرای یک جریان تکوینی در مقدمه ظهور و ولادت پیامبر اسلام(ص)، جهانی بودن اسلام را به رخ جهانیان کشید.

وی با اشاره به حوادثی از قبیل فروریختگی 14 کنگره ایوان کسری، خاموش شدن آتشکده فارس، خشکیدن دریاچه ساوه و جوشیدن آب از دل کویر در زمان تولد نبی مکرم اسلام(ص) اظهار کرد: این حوادث نشان دهنده آثار وجودی پیامبر(ص) در کل جهان بود.

آیت الله علم الهدی افزود: حوادثی که در مقدمه ولادت حضرت رسول(ص)  اتفاق افتاد، ثابت کرد که شخصیت ایشان شخصیت جهانی تا روز قیامت است و تعالیم و معارف ایشان به عنوان تعالیم نجات بخش و انسان ساز تا صبح قیامت برای جهانیان ثابت می ماند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که وحدت در امت اسلام در محور فکری و موضع اجتماعی است، گفت: وحدت به معنای یکی شدن در جامعه اسلامی نیست چون انسان ها در هر اقلیم و مرز جغرافیایی از نظر  مذهب، ایمان و اندیشه با یکدیگر متفاوت هستند.

وی اظهار کرد: خداباوری و معادباوری بالاترین وحدت در محور فکری است و وحدت در محور عاطفی نیز این است که انسان ها دل ها را به یک نقطه اتصال دهند که پیامبر اسلام(ص) محبوب همه دل ها است و محور وحدت در حوزه فکری و احساس با عشق به رسول الله(ص) برای ما مسلمانان حاصل می شود.

آیت الله علم الهدی در خصوص وحدت در محور موضع اجتماعی، گفت: هر مسلمانی با دیدگاه های مختلف در خصوص جهاد در راه دین و مقابله با دشمنان اسلام با دیگر مسلمانان دارای موضع مشترک است و اتحاد و همبستگی دارد.

امام جمعه مشهد در ادامه به اقتدار اسلام در جهان اشاره و ابراز کرد: چنین اقتداری که امروز اسلام دارد از زمان بعثت پیامبر تا کنون هیچ گاه نداشته است که به عنوان یک جریان سیاسی و فکری معادله های جهانی را بر هم زده و در همه مجامع بشری مطرح باشد. 

وی با اشاره به جنگ احزاب در زمان حضرت محمد(ص) گفت: در آن دوره همه قدرت ها برای براندازی پیامبر(ص) اقدام کردند و جبهه انقلاب اسلامی در برابر آن ها تشکیل شد، امروز نیز با توسعه راه های ارتباطی مرزهای جغرافیایی و فرهنگی برداشته و دنیا یکپارچه شده است و همه قدرت های دنیا در مسیر براندازی پیامبر(ص) و اسلام اقدام می کنند که چنین هجمه ای در تاریخ اسلام بی سابقه است.

آیت الله علم الهدی افزود: اگر مسلمانانی که قائل به نبوت نبی اکرم(ص) هستند در جبهه انقلاب اسلامی حضور نداشته باشند در جبهه دفاع از دین و پیامبر(ص) غایب هستند.

امام جمعه مشهد با بیان این که  جمهوری اسلامی ایران قدرت اول منطقه است اظهار کرد: جریان مقاومت در تمام منطقه اسلامی از جمله ایران اسلامی، عراق، سوریه، یمن و لبنان به عنوان جریان استکبار ستیز مطرح است و تمام دشمنان اسلام از غرب و شرق دست در دست هم داده تا آن ها را براندازی کنند و هدف آن ها خود پیامبر(ص) است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: دشمن به مراتب ضعیف تر و ما از هر نظر قدرتمندتر شده ایم و جهانی شدن اسلام نقطه نهایی مقاومت و جبهه ما با استکبار است./۸۶۴/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات