۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۵۸۶۲۴۳
دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی:

ایجاد تفرقه پروژه استکبار است

دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی با بیان این که ایجاد تفرقه پروژه استکبار است، گفت: دشمن در برابر عظمت ایران عاجز مانده است و به حربه جنگ مذهبی و تفرقه روی آورده است.
وحدت شیعه و سنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام کاظم لطفیان، دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی در همایش «محمد، بشیر وحدت» که پیش از ظهر امروز در تالار این هیثم دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد، گفت: پیامبر اکرم(ص) پیامبر رحمت است، شخصیتی است که امیرالمومنین(ع) در مورد ایشان می فرماید:«پیامبر پدیده الهی است که در وصف نمی گنجد.»

وی افزود: امام علی(ع) در خصوص نبی اکرم می فرماید«در رأس همه علما رسول الله(ص) است.» همچنین در قرآن کریم در خصوص شخصیت پیامبر اسلام(ص) توصیف های متعددی را بیان کرده است از جمله در می فرماید:«وَ ما کانَ اللَّهُ لِيُعَذِّبَهُمْ وَ أَنْتَ فيهِمْ وَ ما کانَ اللَّهُ مُعَذِّبَهُمْ وَ هُمْ يَسْتَغْفِرُونَ».

حجت الاسلام لطفیان با بیان این که مأموریت ما تبلیغ و ترویج دین است، اظهار کرد: سنت و سیره پیامبر(ص) در بین ما است و اگر امروز امت اسلامی گرفتار ناملایمات است به این علت است که مسلمانان معارف خود را از محل هایی که پیامبر اکرم(ص) مشخص کرده است بیان نمی کنند.

ضرورت تبیین درست احکام الهی
دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی خطاب به علمای شیعه و سنی حاضر در مراسم گفت: تبیین آیات الهی بر عهده ما است، برخی از تعبیرها و تریبون ها مطابق با مبانی قرآنی نمی باشد، ما باید در بیان تعبیرها براساس معارف قرآن عمل کنیم.

وی با اشاره به این آیه قرآن کریم که می فرماید:«وَمَا كَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْرًا أَن يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ وَمَن يَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا مُّبِينًا»، گفت: اگر خلاف مسیری که پیامبر اکرم(ص) مشخص کرده است حرکت کنیم از دایره ایمان خارج می شویم.

حجت الاسلام لطفیان در ادامه با بیان این که سیره پیامبر(ص)  از افراط و تفریط به دور بود و سنت ایشان بر مبنای رشد بود، گفت: کسی که در جهت تفرقه عمل می کند بر خلاف سنت و سیره پیامبر(ص) حرکت می کند چون سنت و سیره  پیامبر(ص) بر مبنای رشد است و تفرقه موجب پایین آمدن افق امت اسلام می شود.

دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی افزود: علما امینان رسول هستند، پیامبر(ص) فاصله بین حق و باطل را از بین برد چنانچه فاصله از کلام ایشان فاصله از حق است و همچنین حکم پیامبر با عدالت اجین بود.

وی در ادامه به علمای فریقین توصیه کرد که در تبیین توحید و شرک، ایمان و کفر، بدعت و سنت، و جهاد به خوبی عمل کنند تا مردم نسبت به برادران دینی خود دچار اشتباه نشوند.

حجت الاسلام لطفیان با تأکید به تبیین توحید و شرک، گفت: با گفتن شهادتین وارد اسلام می شویم و دارای هویت مشترک به نام امت اسلامی می شویم که باید از آن حفاظت کنیم و بدانیم سرنوشت ما از یکدیگر جدا نیست و حرکت در مسیر تفرقه خود تخریبی است.

دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی افزود: در خصوص ایمان و کفر باید به درستی تبیین شود تا دیگران دچار بدعت نشوند و در خصوص جهاد نیز باید دقت شود چون تمام ناملایمات امروز امت اسلامی به واسطه برداشت نادرست از این بعد اساسی اسلام است.

تفرقه شکوه و فضیلت امت اسلامی را مخدوش می کند

وی با بیان این که این محفل که محفل معاشرت نیکو براساس مظاهر اسلامی است از تجلیات شخصیت نبی اکرم(ص) است، گفت: تفرقه شکوه و فضیلت امت اسلامی را مخدوش می کند کسی که در مسیر اختلاف امت اسلام حرکت می کند، مصداق اذیت کردن خدا و پیامبر(ص) را دارد.

حجت الاسلام لطفیان افزود: هر حلقومی که از آن ندای تفرقه بیرون آید، آن صدای شیطانی است و هر گامی که در جهت تفرقه باشد، آن گام شیطانی است. آن چه در غرب اتفاق می افتد به خاطر همین چراغ سبزی است که برخی با نام اسلام موجب مخدوش شدن سنت پیامبر(ص) می شود.

تفرقه پروژه استکبار  است
دبیر شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی با بیان این که امروز تفرقه پروژه استکبار  است، گفت: کاندولیزا رایس از سیاستمداران ایالات متحده در خصوص ایجاد تفرقه در ایران می گوید:«راهبرد ایالات متحده ایجاد جنگ با ایران بود اما نفهمیدیم که سیاست از دیانت جدایی ناپذیر است و بوش نیز نفهمید که جنگ مذهبی ها تنها راه به لرزه در آوردن بنیان زندگی در ایران است.»

وی افزود: ما باید هوشیار باشیم دشمن در برابر عظمت ایران عاجز مانده است و نام ایران اسلامی لزره به اندام آن ها می اندازد و اسلامی را که در برابر تجاوز صیهونیست ها نسبت به مردم فلسطین می ایستد و از حقوق مردم فلسطین، عراق، یمن، عراق، شام، و افغانستان دفاع می کند، از دیدگاه آن ها اسلام بد است و ما افتخار می کنیم که پیرو این اسلام هستیم.

حجت الاسلام لطفیان با بیان این که امروز دشمن با اسلام هویت مشکل دارد، گقت: عبادت، شریعت، قدرت، سیاست و هویت از جمله شاخه های اسلام است که دشمن با اسلام هویت مشکل دارد و ما رسالت ترویج این بعد از اسلام را داریم./864/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات