۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۵۸۶۲۵۷
همزمان با هفته دفاع مقدس؛

یادواره شهدای روحانی مدرسه علمیه مصطفی خان ساری برگزار شد

همزمان با هفته بسیج یادواره هفت شهید طلبه مدرسه علمیه مصطفی خان ساری ساری با حضور علما، روحانیان، اساتید و طلاب در این مدرسه علمیه برگزار شد.
یادواره شهدای روحانی مدرسه علمیه مصطفی خان ساری یادواره شهدای روحانی مدرسه علمیه مصطفی خان ساری یادواره شهدای روحانی مدرسه علمیه مصطفی خان ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، همزمان با هفته بسیج یادواره هفت شهید طلبه مدرسه علمیه مصطفی خان ساری ساری امروز با حضور علما، روحانیان، اساتید و طلاب در این مدرسه علمیه برگزار شد.

حجت الاسلام غفار شعبانی، مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری در این مراسم با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج، از بسیج به عنوان یک تفکر فراگیر در جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه همین تفکر امروز به یکی از کشورهای قدرتمند جهان تبدیل شده است.

وی، نیروی مردمی بسیج را یادگار ارزشمند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی دانست و افزود: امام خمینی(ره) با تشکیل چنین نیروی مردمی نظام اسلامی را در برابر بسیاری از هجمه ها و توطئه های دشمنان بیمه کردند.

حجت الاسلام شعبانی با بیان این که بسیج نیرویی برخاسته از متن مردم است، تصریح کرد: برخی ها تنها کارکرد بسیج را نظامی می دانند در حالی که این نیروی مردمی در عرصه های فرهنگی، اجتماعی، سازندگی و خدماتی آثار و برکات ارزشمندی از خود به یادگار گذاشته است.

مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با تأکید براین که امروز نیز رمز پیروزی و موفقیت کشور در گرو تفکر و مدیریت بسیجی است، خاطرنشان کرد: با بهره گیری از این تفکر اصیل و انقلابی می توانیم از بسیاری مشکلات و بحران ها به راحتی عبور کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود هشت سال دفاع مقدس را جلوه ای ارزشمند از حضور روحانیت عنوان کرد و گفت: این قشر اثرگذار و دلسوز جامعه اسلامی همگام با سایر اقشار مردم در جبهه های حق علیه باطل حضور یافت.

حجت الاسلام شعبانی با بیان این که تعداد شهدای روحانی به تناسب جمعیت این قشر از سایر اقشار بیشتر است، خاطرنشان کرد: روحانیت همواره در کنار مردم برای دفاع و حراست از انقلاب و نظام اسلامی جنگیده است.

مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری در ادامه سخنان خود بر ضرورت تبیین و تشریح نقش روحانیت در هشت سال دفاع مقدس از سوی نهادهای فرهنگی و دینی کشور تأکید کرد و گفت: متأسفانه هنوز جایگاه و نقش روحانیت در دفاع مقدس به خوبی در جامعه امروز تبیین نشده است./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات