۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۵۸۶۲۵۹
حجت الاسلام صفدری:

فشارهای آمریکا به ایران ناشی از قدرت جمهوری اسلامی است

حجت الاسلام صفدری گفت: فشارهایی که آمریکا به جمهوری اسلامی ایران وارد می کند ناشی از قدرت ما است و ما این فشارها را ریشه در ضعف و شکست آن ها قلمداد می کنیم.
انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حسین صفدری، در همایش «محمد، بشیر وحدت» که پیش از ظهر امروز در تالار این هیثم دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد، گفت: آمریکایی ها به شکست خود در منطقه خاور میانه از جمله در کشورهای عراق، لبنان و افغانستان اذعان دارند و در مراکز تحقیقاتی خود راهبردی به نام راهبرد پیروزی را جستجو می کنند تا بعد از شکست 40 ساله، جبران شکست شود.

وی افزود: این راهبرد پیروزی به نوعی اعلام شکست های آن ها است و امروز برای جبران این شکست ها افزایش و اعمال فشار را در پیش گرفته اند و فشار علیه جمهوری اسلامی به نقطه اوج خود رسیده است اما جمهوری اسلامی ایران برای 50 سال آینده برنامه ریزی می کند.

حجت الاسلام صفدری به رویکردهای آمریکایی ها در مقابله با جمهوری اسلامی ایران اشاره و ابراز کرد: آمریکا در برابر جمهوری اسلامی ایران سه رویکرد تقابل عینی، ایجاد جنگ نیابتی و مذاکرات سیاسی در موضوع هسته ای را اتخاذ کردند و در سه هر مورد شکست خوردند.

مدیر کل اطلاعات خراسان رضوی افزود: آمریکایی ها در مذاکرات هسته ای چون به اهداف خود دست پیدا نمی کردند بنابراین از آن خارج شدند و شکست را پذیرفتند و بعد از پاره کردن برجام خواستند تا دوباره سر میز مذاکره بنشینند اما جمهوری اسلامی ایران با کسانی که غیر قابل اعتماد است، مذاکره نخواهد کرد.

وی به ضعف های آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکا از نظر نظامی و اقتصادی قدرت برتر جهان است اما اکنون اقتصاد آن ها متزلزل شده است، کشورهای اورپایی به خاطر منافع خود از آن ها جدا شدند و قدرت نظامی برای پیشبرد اهداف سیاسی بی اثر شده است.

اتهام آمریکا به جمهوری اسلامی ایران بی اساس است

حجت الاسلام صفدری به اتهام آمریکا به جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: آمریکا ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای، همکاری با القاعده و تروریسم، نقض حقوق بشر متهم  می کند در حالی که دروغ بودن این ادعاها بارها ثابت شده است.

مدیر کل اطلاعات خراسان رضوی بیان کرد: ما دنبال صلاح هسته ای نیستیم اما قدرت هسته ای هستیم و در خصوص مبارزه با تروریسم نیز بیشترین مبارزه را داشته ایم و در مقابله با تروریسم چه در داخل و چه در خارج کشور ذره ای کوتاه نمی آییم.

وی اظهار کرد: آمریکا جمهوری اسلامی ایران را به داشتن توان موشکی فراتر از قدرت های منطقه و نفوذ منطقه ای نیز متهم می کند که ما این دو اتهام را قبول داشته و توان موشکی ما قابل مقایسه با کشورهای منطقه نیست و از نفوذ خود هم برای به ذلت کشیدن رژیم صهوینیستی و کمک به مسلمانان استفاده می کنیم.

فشارهای آمریکا به جمهوری اسلامی ناشی از ضعف آن ها است

حجت الاسلام صفدری با اشاره به ضعف و مشکلات در کشور، گفت: ضعف و مشکلات در هر کشوری است و کسی منکر آن نیست، 40 سال جنگ، خشونت، اعمال فشار، محدودیت، تحریم و امنیتی کردن تحولات منطقه از مسائلی است که هر کشوری را در مدت کوتاهی از پا در می آورد اما ما در برابر آن ها ایستاده ایم و باید در برابر مشکلات هم نوا شویم.

مدیر کل اطلاعات خراسان رضوی ادامه داد: این فشارهایی که آمریکا به جمهوری اسلامی ایران وارد می کند ناشی از قدرت ما و احساس ضعف آن ها است و ما این فشارها را ریشه در ضعف و شکست آن ها قلمداد می کنیم.

اقتصاد مقاومتی و انسجام داخلی تنها راه برای مقابله با تحریم است

وی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی و انسجام داخلی تنها راه برای مقابله با تحریم های اقتصادی است و باید به نیروهای داخلی اتکا و وابستگی به کالاهای خارجی کاهش یابد.

حجت الاسلام صفدری افزود: دشمنان اسلام خواسته های کوچک را در خانواده ها برجسته می کنند تا عزت، استقلال و غرور ملی ما را بگیرنند بنابراین باید افکار عمومی روشن شود و منافع کوچک تر را فدای منافع ملی کنیم.

وی ابراز کرد: در شرایط کنونی و تشدید فشارها علما و روحانیان باید نسبت به امید دادن به مردم جامعه، تعامل بیشتر با نسل جوان، حفظ اتحاد و مقابله با جریانهای افراطی و احساسی و همچنین افزایش روح تامین منافع ملی در برابر منافع جزئی، محلی و قومی بیش از پیش تلاش کنند./۸۶۴/پ۲۰۲/ب۱

 

 

 

ارسال نظرات