۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۵۸۶۲۷۷

بررسی راهکارهای کاهش آسیب فضای مجازی در کمیسیون اجتماعی خبرگان

در جلسه کمیسیون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مجلس خبرگان رهبری وضعیت فعلی فضای مجازی و راهکارهای کاهش آسیب های ‌آن مورد بررسی قرار گرفت.
جلسه کمیسیون سیاسی خبرگان

به گزارش خبرگزاری رسا، جلسه کمیسیون سیاسی اجتماعی و فرهنگی مجلس خبرگان رهبری در قم برگزار شد.

در این جلسه " وضعیت فعلی فضای مجازی و راهکارهای کاهش آسیب های آن" با حضور مسؤولان و کارشناسان این حوزه؛ سردار جلالی رئیس پدافند غیر عامل، مهندس فتاحی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر جاویدنیا معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور و کارشناسان فضای مجازی حوزه علمیه قم، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و گزارش اقدامات دستگاه های مسؤول در این راستا برای اعضاء کمیسیون تبیین گردید.

حجت الاسلام و المسلمین ملکوتی در حاشیه جلسه کمیسیون سیاسی اجتماعی و فرهنگی  مجلس خبرگان رهبری در قم گفت: امروز میزبان رئيس سازمان پدافند غيرعامل، معاون وزير ارتباطات و معاون دادستان کل کشور بودیم تا جدیدترین گزارش های مربوط به ساماندهی فضای مجازی را به اطلاع اعضا برسانند..

وی فراهم کردن زمينه مناسب براي اينترنت بومي و ملي، نحوه مديريت پيام رسانهای داخلی و نحوه مديريت پيام رسان تلگرام را، پس از حکم قضايي براي متوقف کردن فعاليت هاي آن، از جمله محورهای جلسه امروز اعلام کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ملکوتي، توضيح از مسئولان مربوطه در سطوح عالي مديريتي را گام بعدي مجلس خبرگان در بررسي فضاي مجازي دانست.

مخبر کمیسیون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مجلس خبرگان افزود: با توجه به شرايط موجود در کشور ، بررسي فضاي مجازي و وضعيت اقتصادي از اولويت هاي کاري نمايندگان مجلس خبرگان رهبري است.

براساس آیین نامه داخلی مجلس خبرگان رهبری، این کمیسیون، موظف است با تشکیل جلسات با حضور نخبگان و مسؤولین امور سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی، مسائل مهم داخلی و جهانی که به نحوی به انجام وظایف خبرگان مربوط می شود را مورد بررسی قرار دهد.

ارسال نظرات