۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۵۸۶۲۹۷
آیت الله اراکی:

عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی حربه‌ای شیطانی است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: یکی از حربه‌های استکبار جهانی عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی بوده که این حرکت شیطانی است.
آیت الله اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در نشست اجلاسیه نقش احزاب و فعلان سیاسی در کاهش اختلافات مذهبی و حمایت از آرمان فلسطین که در هتل آزادی برگزار شد، گفت: امید که این اجلاسیه با موفقیت و به صلاح امت اسلامی برگزار شود و نتیجه آن مشت محکمی بر دهان دشمنان و یاوه‌گویان باشد.

وی درباره حزب و تشکل اسلامی، ادامه داد: مراد از حزب و تشکل اسلامی گروهی است که به سمت و سوی خیر و صلاح امت اسلامی گام بر می دارند و جوامع اسلامی را به سوی اندیشه متعالی سوق می‌دهند.

آیت الله اراکی با استناد به آیات قرآن کریم، ابراز کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید شما قبل از این متفرق بودید و ما قلب شما را به هم نزدیک کردیم؛ اجلاسیه وحدت جلسه‌ای است برای رسیدن به وحدت اسلامی تا به سوی اهداف و آموزه‌های دینی حرکت کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی وحدت را عامل قوی‌تر شدن ارتباطات مسلمانان با یکدیگر دانست و اظهار داشت: وحدت، مسلمانان را به سوی خیر و صلاح امت اسلامی دعوت می‌کند.

وی ادامه داد: اگر حزب گرایی و تشکل اسلامی صحیح باشد و براساس شرایط عالیه شکل گیرد خداوند آن حزب و تشکل را موفق خواهد کرد و اقدامات آنان مورد مرضی خداوند قرار خواهد گرفت اما اگر حزبی برخلاف رضایت خداوند تشکیل شود و فعالیت کند آن حزب، حزب شیطان خواهد بود.

آیت الله اراکی هدف حزب شیطان را ایجاد نفاق و تفرقه بین حزب الله بیان کرد و گفت: این مساله مهمی است که باید در جوامع اسلامی مورد توجه قرار گیرد. احزابی که گرایش به سمت خداوند دارند هرگز بین خود اجازه نمی‌دهند به پا کننده اختلاف و تشتت باشند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: اختلاف نشانه‌ای است که ما می‌توانیم حزب اسلامی را از حزب شیطان تشخیص دهیم. حزب اسلامی به فکر حرکت به سوی مبانی دینی است و مهمترین هدف این حزب اتحاد مسلمانان خواهد بود.

وی مهمترین شاخصه حزب دشمن را اختلاف افکنی و ایجاد تفرقه در میان حزب الله عنوان و بیان کرد: قرآن کریم می‌فرماید کسانی که به خداوند دروغ بستند افرادی هستند که شیطان بر آنان حکومت می‌کند؛ احزاب شیطان بازندگان حقیقی هستند که به قیامت و خداوند اعتقاد ندارند.

آیت الله اراکی ادامه داد: کسانی که نور ایمان در قلبشان نفوذ کرده کسانی هستند که به دنبال محقق ساختن اهداف اسلام بوده و از رستگاران هستند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: یکی از حربه‌های استکبار جهانی عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی بوده که این حرکت شیطانی است. در فرهنگ دینی کسانی که ایمان به خداوند دارند و پیامبراسلام را می‌پذیرند در مقابل اینان قرار می‌گیرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که خداوند بر آنان غضب کرده در زمره حزب شیطان قرار می‌گیرند. مسلمانان برای آن که در زمره حزب شیطان قرار نگیرند باید حرکت خود را بر مبنای خطوط قرآن تعیین کرده و از آرمان‌های اسلامی دفاع کنند./813/پ۲۰۱/ق

 

ارسال نظرات