۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۵۸۶۳۰۱
آیت الله تسخیری:

فشار دشمن نمی تواند ملت ایران را از اصول انقلاب جدا کند

مشاور عالی رهبر انقلاب در امور جهان اسلام با بیان اینکه اصل اساسی انقلاب دفاع از مظلومان است، گفت: اگر ما از حمایت مردم فلسطین دست بکشیم، از روح انقلاب اسلامی فاصله گرفته‌ایم.
تسخیری

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله تسخیری مشاور عالی مقام معظم رهبری، امروز در نشست اجلاسیه نقش احزاب و فعلان سیاسی در کاهش اختلافات مذهبی و حمایت از آرمان فلسطین که در هتل آزادی برگزار شد، گفت: مهمترین هدف مجمع تقریب که سمت و سوی مردمی دارد، ایجاد روابط قوی بین تمام نهادها و سازمان‌های اسلامی است و رهبران سیاسی احزاب نقش بسزایی در تحقق اهداف این مجمع دارند.

آیت الله تسخیری حاضران در این اجلاسیه را افرادی فعال و توانمند دانست و اظهار داشت: همه حاضران می‌توانند در جوامع اسلامی قلوب را به یکدیگر نزدیک کرده تا مسلمانان از اختلافات جزئی اجتناب کنند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری ادامه داد: امروز برخی جاهلان اختلافات جزئی را دامن می‌زنند تا اختلاف جوامع اسلامی تشدید شود از این رو جوامع اسلامی برای مبارزه با حربه دشمن باید یک رویکرد مشترک ایجاد کنند.

وی مهمترین هدف این اجلاس وحدت را تشکیل امت واحده بیان کرد و اظهار داشت: قرآن کریم بارها مسلمانان را به اتحاد و همبستگی دعوت کرده است بنابراین همه مسلمانان باید به فرامین قرآن جامه عمل بپوشانند و با متحد شدن دستور الهی را تحقق ببخشند.

آیت الله تسخیری اظهار داشت: مسأله فلسطین یک شاخص قوی در گرایش انقلاب اسلامی است و با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا علیه ایران که در ماه‌های اخیر اعمال شد، این اتفاق منجر نشد ما از اصول اصلی خودمان که دفاع از مظلومان است دست بکشیم و از فلسطین حمایت نکنیم؛ بنابراین اگر ما از شعار اصلی خودمان فاصله بگیریم گویی از روح انقلاب اسلامی فاصله گرفته‌ایم.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اتحاد و همدلی مسلمانان در برابر دشمنی همه جانبه دشمنان را امری لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: وحدت در برابر دشمنان توطئه های آنان در امت اسلام را خنثی می کند./813/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات