۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۲
کد خبر: ۵۸۶۳۳۰
قاضی‌زاده هاشمی:

هدف از تشکیل رژیم صهیونیستی نهادینه کردن سلطه بر جوامع اسلامی است

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی هدف از تحقق اسرائیل را نهادینه کردن نظام سلطه بر جهان اسلام دانست و گفت: وحدت احزاب سلاحی قدرتمند برای دفاع از فلسطین محسوب می‌شود.
قاضی زاده هاشمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی، در نشست نقش احزاب و فعلان سیاسی در کاهش اختلافات مذهبی و حمایت از آرمان فلسطین که در هتل آزادی برگزار شد، گفت: هدف از تشکیل اسرائیل نهادینه کردن سلطه استکبار بر جهان اسلام بوده است.

وی افزود: نظام استکبار برای آن که بتواند بر جوامع اسلامی سلطه داشته باشد از چهار روش و چهار عنصر در جوامع اسلامی بهره برده است، نخست وابسته سازی دولت‌ها و حکومتها، دیگری ایجاد اختلاف قومی و مذهبی، عقب نگاه داشتن مسلمانان از فرهنگی و اقتصادی و در نهایت فرآیند توسعه فرهنگ غرب‌زدگی در فرهنگ اسلام و جابجایی ارزش‌های اسلام با ارزش‌های لیبرال بوده است.

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه با بیان اینکه نظام سلطه تا حدودی در پیشبرد به اهداف خود موفق بوده است، ابراز کرد: احزاب در کشورهای اسلامی می‌توانند با اتحاد و همبستگی اقداماتی حول محور اسلام در مقابل مستکبران انجام دهند و به شدت از مردم مظلوم فلسطین دفاع کنند؛ بنابراین وحدت جوامع اسلامی مخالف خواسته‌های دشمنان و به نفع مسلمانان است. 

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جوامع اسلامی باید برای ایجاد وحدت دینی، ایمانی، سیاسی، همچنین برای ایجاد برنامه‌های مشترک و رشد همه جانبه جوامع اسلامی در همه زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و در راستای ایجاد قدرت مشترک اسلامی در تقابل با جهان غرب و نزدیک کردن دولت‌های اسلامی برای پشتیبانی از اسلام تلاش کنند.

وی با بیان اینکه احزاب مولود جریان‌ها هستند، گفت: جریان‌ها ابتدا فعالیت‌ خود را با تاثیر گذاشتن بر مردم آغاز می‌کنند اما با رسوخ در میان حکومت‌های منطقه، حکومت‌ها را برای رسیدن به آرمان‌های فلسطین یاری می‌دهند. اگر جریان‌ها بر اساس دین عمل کنند و هدف خود را حق طلبی قرار دهند قطعا وحدت در میان امت‌های اسلامی ایجاد خواهد شد.

قاضی‌زاده هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: اگر وحدت در میان جوامع اسلامی شکل گیرد و از اختلافات داخلی اجتناب شود وحدت اسلامی محقق شده و توجه‌ها به فلسطین بیشتر می‌شود./813/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات