۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۵۸۶۳۷۶

اقامه نماز وحدت در سی و دومین کنفرانس وحدت اسلامی

همزمان با برگزاری اولین روز کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی نماز وحدت با حضور شخصیت ها، اندیشمندان داخلی و خارجی و شرکت‌کنندگان سی و دومین دوره این کنفرانس در سالن اجلاس برگزار شد.
نماز وحدت

به گزارش خبرگزاری رسا، تمامی حاضران و شخصیت‌های سیاسی، مذهبی و علمی جهان اسلام به خواندن نماز وحدت مبادرت ورزیدند و بعد از اقامه نماز دست در دستان یکدیگر دعای وحدت را خواندند.

بنابراین گزارش،‌ نشست اول سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی پیش از ظهر امروز شنبه سوم آذر ماه در محل سالن اجلاس سران  برگزار شد. در نشست اول حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور به عنوان سخنران ویژه در افتتاحیه این کنفرانس به سخنرانی پرداخت و سپس آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی به عنوان رییس نشست سخنان خود را مطرح کرد.

آیت الله اراکی در ابتدای سخنان خود به قرائت حضرات آیات نوری همدانی و آیت ‌الله مکارم شیرازی  پرداخت و سپس سایر شخصیت‌های خارجی که از کشورهای افغانستان، سوریه، عراق، لبنان حضور داشتند هر کدام به نوبت به سخنرانی پرداختند.

همچنین بعد از اقامه نماز ظهر و عصر بخش دوم نشست روز اول سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی به ریاست ایت الله تسخیری برگزار می شود که اعضای هیات رییسه آن را آیت الله آصف محسنی از علمای برجسته افغانستان،‌ عبدالسلام محمد عبد الله از علمای برجسته الازهر مصر، بو عبد الله غلام الله رییس شورای عالی اسلامی الجزایر، محمود الزهار عضو دفتر سیاسی جنبش حماس، همام حمودبی رییس مجلس اعلای اسلامی عراق،‌  علامه سید ساجد نقوی رهبر شیعیان پاکستان، عبله مهدی نماینده پارلمان سودان و محمد حسین تبرائیان مشاور عالی و دستیار ویژه دبیر کل مجمع تقریب تشکیل می دهند که هر یک به ترتیب در این بخش به سخنرانی می پردازند.

بنابراین گزارش در پایان این بخش از کنفرانس میهمانان برای شرکت در مراسم جشن میلاد نبی اکرم(ص) در حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) حضور پیدا می کنند./۸۱۳/د۱۰۲/ق

ارسال نظرات