۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۵۸۶۴۲۰
حجت الاسلام رهنما:

تفرقه افکنی تاکتیک اصلی دشمن برای آسیب زدن به امت اسلامی است

مدیر مرکز تخصصی فقه مدرسه علمیه امام کاظم(ع) با تأکید بر این که تفرقه افکنی تاکتیک اصلی دشمن برای آسیب زدن به امت اسلامی است، گفت: علت این که دشمن تا کنون توانسته مانع پیروزی فلسطین شود، این است که به خوبی توانسته تاکتیک تفرقه افکنی را در میان آن ها اجرایی کند.
حجت الاسلام مهدی رهنما

حجت الاسلام مهدی رهنما مدیر مرکز تخصصی فقه مدرسه علمیه امام کاظم(ع) در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به مبانی دینی وحدت اسلامی گفت: با مشاهده آیات و روایات میزان تأکید شارع مقدس بر لزوم وحدت امت اسلامی دانسته می شود؛ در روایات تأکید بسیاری بر شرکت در نمازجمعه اهل سنت، شرکت در تشییع جنازه های آن ها و مواردی از این دست صورت گرفته که همه آن ها حاکی از لزوم وحدت میان مسلمانان است.

وی با بیان این که وحدت اسلامی افزون بر دارا بودن مبانی دینی، یک مسأله عقلانی است، اظهار داشت: عقل اقتضا می کند همه مذاهب و فرق اسلامی در مقابل دشمنی مشترک که اسلام را هدف گرفته است، متحد باشند؛ دشمن برای این که بخواهد بر ملت اسلامی غالب شود، سعی می کند تا میان آن ها اختلاف بیافکند.

حجت الاسلام رهنما با تأکید بر این که تفرقه افکنی تاکتیک اصلی دشمن برای آسیب زدن به امت اسلامی است، ابراز داشت: علت این که دشمن تا کنون توانسته است مانع پیروزی فلسطین شود، این است که به خوبی توانسته تاکتیک تفرقه افکنی را در میان آن ها اجرایی کند.

مدیر مرکز تخصصی فقه مدرسه علمیه امام کاظم(ع) با بیان این که علمای امت اسلامی باید یک نگاه واقعی و علمی به وحدت داشته باشند، تأکید کرد: تفسیر نادرست از وحدت همواره به امت اسلامی آسیب وارد کرده است؛ همه ما باید بدانیم که وحدت داشتن به معنای دست کشیدن از اعتقادات مذهبی نیست، بلکه بدین معنا است که همه ما مسلمانان در برابر دشمن مشترک متحد بوده و از خطرات غافل نباشیم.

حجت الاسلام رهنما با اشاره به تلاش برخی گروه ها در شیعه وسنی برای ایجاد تفرقه میان امت اسلامی مطرح کرد: امت اسلامی هیچ زمان با جبهه ظلم و کفر کنار نمی آید، حال اگر جبهه کفر بتواند با ایجاد تفرقه میان امت اسلامی، آن ها را با یکدیگر درگیر کند، بزرگترین مانع پیش روی خود را حذف کرده است؛ همچنین از سوی دیگر دشمن سعی می کند با ایجاد تفرقه میان مسلمانان بر آن ها غالب شود تا بتواند منابع و ثروت های کشورهای مسلمان نشین را استثمار کند./841/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات