۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۵۸۶۴۵۲
امام جمعه خوی:

امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت مسلمانان هستیم

امام جمعه خوی گفت: منافقان همواره از وحدت شیعه و سنی در هراس هستند، از این رو علمای داعیه‌دار و منادی وحدت را ترور می‌کنند.
سیدرضی شکوری امام جمعه خوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سیدرضی شکوری شنبه در همایش علمای شیعه و سنی شهرستان خوی که به مناسبت هفته وحدت و ایام ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفرصادق(ع) در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد، اظهار داشت: منافقان همواره از وحدت شیعه و سنی در هراس هستند و در طول تاریخ شاهدیم که علمای زیادی را به جرم تلاش در جهت وحدت ترور کردهاند.

وی ادامه داد: وحدت کلمه لازمه جهان امروز است و بیش از هر زمان دیگر نیازمند این مسأله هستیم، چراکه موجب خشم دشمن از نظام و انقلاب خواهد بود و به حق ملت ایران این وحدت را در طول چهل سال به خوبی نشان دادند

امام جمعه خوی با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور به استان افزود: مشکلات زیادی در شهرستان خوی وجود دارد که در سفر اخیر رییس جمهور به شهرستان خوی مطرح شد؛ امیدواریم دولت این معضلات و مشکلات را حل کند.

حقانیت امیرالمؤمومنین بر کسی پوشیده نیست

همچنین در ادامه این مراسم ماموستا قادر خالدی، امام جمعه اهل سنت شهرستان قطور گفت: هر قدمی که امروز در جهت تفرقه بین مذاهب برداشته شود آن قدم منافقان است و باید جلویش گرفته شود، شیعه و سنی مثل یک بردار هستند و برادرانه در کنار هم زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: حب پیامبر و اهل بیت مهمترین نقطه اشتراک شیعه و سنی است که امروز باید بیش از گذشته برجسته شود، همه ما به حقانیت امیرالمؤمنین(ع) اعتقاد داریم، علی (ع) امتیازات فراوانی نسبت به بقیه صحابه پیامبر (ص) داشته که غیرقابل انکار است.

امام جمعه قطور خاطرنشان کرد: امروز فرزند خبیث انگلیس که وهابیت باشد؛ جشن اعیاد را شرک می‌داند در حالی که خودشان برای ورود رؤسای غرب به کشورشان رقص شمشیر برگزار می‌کنند و خود بزرگترین مشکلات را در جهان اسلام ایجاد کرده‌اند؛ داعش نمونه‌ای از این مشکل بود./۹۳۵/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات