۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۴
کد خبر: ۵۸۶۴۵۷
آیت الله اشرفی شاهرودی:

دغدغه طلاب ترویج دین و هدایت مردم باشد

آیت الله اشرفی شاهرودی گفت: طلبگی برای آباد کردن دنیا نیست و کسی که برای امور دنیوی به این راه قدم گذاشته بهتر آن است که این راه را رها کند چرا که درد طلاب باید درد دین و مردم باشد.
دیدار طلاب و اساتید مدرسه علمیه آیت الله صدوقی با آیت الله اشرفی شاهرودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی شامگاه شنبه در مراسم عمامه گذاری طلاب جوان که در مدرسه نواب برگزار شد، گفت: بنا بر روایت طالبان علوم دینی به سه دسته تقسیم می شوند.

وی در خصوص دسته اول تصریح کرد: این دسته افرادی هستند که علم را برای خودنمایی می آموزند، این افراد در میان مجالس علمی تظاهر به دانایی می کنند و همچنین خود را افراد خاشع و خاضع نشان می دهند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان دسته دوم را افرادی که خود را خاضع نشان می دهند معرفی و خاطرنشان کرد: این افراد برای مال دنیا و در جهت خواست حاکمان تلاش می کنند و دین خود را فدای دنیا می کنند.

وی افزود: دسته سوم افرادی هستند که دچار غم و اندوه در باب دین اند، به ظاهر فعال نیستند اما برای علم آموزی شب بیداری می کشند این افراد شرایط مردم زمان خود را درک می کنند.

آیت الله اشرفی شاهرودی اظهار کرد: طلبگی برای آباد کردن دنیا نیست و کسی که برای امور دنیوی به این راه قدم گذاشته بهتر آن است که این راه را رها کند چرا که درد طلاب باید درد دین و مردم باشد.

وی در خصوص وظایف طلاب نسبت به جامعه اذعان کرد: وظیفه طلبه ها در گام اول حفظ مردم و جوانان در راه دین است، وظیفه دوم خود سازی و نیکو کردن اخلاق است و وظیفه سوم تقوا و عمل به آنچه آموخته است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه ادامه داد: هیچ کس در هیچ جایگاهی به اندازه روحانیت نتوانسته و نمی تواند تحول عظیم در زندگی مردم ایجاد کند که مثال بارز آن امام خمینی (ره) است.

آیت الله اشرفی شاهرودی در انتهای سخنان خود طلبه ها را به ورزش سفارش کرد و گفت: اگر طلبه سلامت جسمانی خود را در جوانی با ورزش تثبیت نکند در میان سالی که در علم به درجه ای رسیده است دچار بیماری می شود و فرصت مفید بودن برای دین از او سلب می شود.

در پایان مراسم عمامه گذاری 210 طلبه جوان با حضور حجت الاسلام والمسلمین عاملی مدیری مدرسه نواب صفوی، آیت الله اشرفی شاهرودی و آیت الله مرتضوی شاهرودی برگزار شد./864/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات