۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۵۸۶۴۷۵
آیت‌الله اراکی:

پیامبراکرم تجسم همه خوبی‌ها است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر اینکه پیامبراکرم(ص) تجسم همه خوبی‌هاست، گفت: هر خیر و برکتی که نصیب جهانیان شده برخاسته از وجود مبارک پیامبراسلام است.
آیت الله اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت ولادت پیامبراسلام(ص) و امام جعفرصادق(ع) و با حضور مهمانان سی و دومین کنفرانس بین المللی در حرم مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: رابطه مسلمانان با پیامبراسلام و عشق ورزیدن به ایشان افتخار بزرگی برای امت اسلامی است.

وی افزود: اساس ارتباط مسلمانان با پیامبراکرم(ص) بر مبنای عشق و محبت و دنباله این رابطه پیروی و تبعیت است؛ بنابراین هر جا محبت است تبعیت نیز هست از این رو هر میزان این ارتباط محب و محبوب قوی‌تر باشد تبعیت و پیروی محب از محبوب صحیح‌تر، دقیق‌تر و ریشه‌دارتر می‌شود و محب را به محبوب نزدیک‌تر می‌کند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه شناخت کامل پیامبراسلام امکان پذیر نیست اما به هر میزان شخصیت حضرت شناخته شود خیر و برکات آن شناخت نصیب انسان می‌شود، ابراز کرد: هر خیر و برکتی که نصیب جهانیان شده برخاسته از وجود مبارک پیامبراسلام است.

آیت‌الله اراکی با تاکید بر اینکه پیامبراکرم(ص) تجسم همه خوبی‌هاست، اظهار داشت: برجستگی رابطه امیرمومنان علی(ع) و حضرت زهرا(س) صرفا محبت فرزندی و برادری نبود بلکه محبتی از اعماق معرفتی بود که آن دو بزرگوار نسبت به ایشان داشتند.

وی درباره عبادت حضرت، گفت: طبق صریح روایات؛  عبادت نیمه شب رسول خدا به قدری طولانی بود که پاهای ایشان متورم می‌شدند؛ چنین عبادتی بیانگر شوق و اشتیاق حضرت به خداوند است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی حضرت زهرا(س) را گوهر وجودی حضرت رسول اکرم(ص) بیان کرد و اظهار داشت: خداوند متعال جاذبه ای در وجود فرزندان حضرت زهرا(س) قرار داده که هیچ یک از فرزندان انبیا چنین نبودند؛ پیاده روی اربعین مصداق بارز این جاذبه است.

آیت‌الله اراکی ادامه داد: از دیرباز در طول تاریخ سلاطین بسیار تلاش کردند تا این شور و اشتیاق را در میان محبان اهل بیت(ع) نابود کنند تا کسی برای آن بزرگان عزاداری نکند اما موفق به انجام این مهم نشدند و ما امروز شاهد هستیم هر سال بیش از گذشته محبان خاندان عصمت و طهارت از اقصی نقاط جهان در راهپیمایی عظیم اربعین شرکت می کنند.

وی افزود: عشق، کمال طلبی، تقوا، طهارت و عدالت همچنین نفرت داشتن از ظلم و بدی را پیامبر اسلام به بشریت تعلیم دادند و با سیره عملی خود نشان دادند که هیچ عشق و عاشقی بالاتر از عشق به خداوند نیست.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ترامپ را یزید زمان خواند و ابراز کرد: امروز این رییس جمهور چه جنایت‌هایی که بر سر مسلمانان نمی‌آورد همه اهداف او در راستای نابودی اسلام است.

وی صلوات را بالاترین ذکر بیان کرد و گفت: پیامبراسلام دری گران بها بودند که خداوند به مسلمانان ارزانی داد؛ حضرت به قدری امت را دوست داشتند که از جهنم رفتن آنان ابراز نگرانی می‌کردند، امروز نیز کسانی که نگران جوانان وطن هستند از گمراه شدن آنان اندوهگین می‌شوند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات