۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۵۸۶۴۷۶
حجت الاسلام مصباح:

تجمع حول محور قرآن کلید حل مشکلات است

استاد حوزه علمیه گفت: اگر نه تنها مسلمانان بلکه غیر مسلمانان نیز با همان ساختار انسانی خودشان بر محور قرآن جمع شوند قرآن همه آنها را به صراط مستقیم و مسیری که سبب سعادت در این دنیا و آخرت خواهد شد راهنمایی خواهد کرد.
حجت الاسلام رضا مصباح امام جمعه فامنین

حجت الاسلام رضا مصباح امام جمعه فامنین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به معجزه پیامبر اسلام خاطر نشان کرد: پیامبر اکرم یک معجزه داشت و آن هم قرآنی بود که با معجزات دیگر همانند تبدیل شدن عصا به اژدها و از این دست معجزات فرق دارد.

وی افزود: عقلانیت اساس و پایه انسان است و هنگامی که به قرآن نگاه می کنیم از ساختار آن عقلانیت را می توان به راحتی استنباط کرد.

حجت الاسلام مصباح تاکید کرد: اگر نه تنها مسلمانان بلکه غیر مسلمانان نیز با همان ساختار انسانی خودشان بر محور قرآن جمع شوند قرآن همه آنها را به صراط مستقیم و مسیری که سبب سعادت در این دنیا و آخرت خواهد شد راهنمایی خواهد کرد.

وی با اشاره به بعثت پیامبر در بین اعراب در زمان جاهلیت اظهار داشت: کار پیامبر در آن زمان که اعراب قبیله قبیله بودند و بر اساس رفتارهای خشن انسانی زندگی می کرند بسیار سخت بود.

امام جمعه فامنین ادامه داد: قرآن در جایی ظهور کرد که هیچگونه انسجامی در آن جا نبود ولی پیامبر در این فرصت کم و بدون خشونت توانست این اقوام را به راه بیاورد و امپراتوری بزرگی را ایجاد کند.

وی با بیان این که استفاده از دستورات قرآن مشکل گشای امروز بشر است اظهار داشت: به وسیله آموزه های قرآن می توانیم همان ید واحدی باشیم که خداوند فرموده اند.

این استاد حوزه گفت: آن چیزی که برای اهل بیت مهم بوده و هست و حتی امام علی(ع) به خاطر آن از حق مسلمش گذشت تا اختلافی در جامعه ایجاد نشود اتحاد و وحدت بوده است.

وی در پایان تاکید کرد: برگشت به قرآن و اسلام ناب محمدی و عقلانیت راهکار حل مشکلات است و تا زمانی که این اتفاق نیفتد مطمئنا شرایط بدتری را شاهد خواهیم بود./۹۷۹/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات