۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۵۸۶۴۷۷
آیت الله طبرسی:

رهبر انقلاب پرچم دار تحکیم وحدت اسلامی در جهان هستند

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که رهبر انقلاب پرچم دار تحکیم وحدت اسلامی در جهان هستند، گفت: همه تلاش رهبری نزدیک کردن قلوب امت اسلامی بر مبنای معارف الهی، سیره پیامبر و اهل بیت(ع) بوده است.
آیت الله طبرسی

آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با تبریک سالروز میلادت با سعادت نبی مکرم اسلام، به دور اندیشی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در نامگذاری هفته ای به عنوان هفته وحدت اشاره کرد و گفت: آرا و اندیشه های امام خمینی(ره) همواره در جهت تحکیم وحدت امت اسلامی بود.

امام جمعه ساری با بیان این که وحدت میان مسلمانان یک مسأله استراتژیک است، افزود: امام خمینی(ره) با نامگذاری هفته وحدت بسترهای لازم را به منظور تحقق یک وحدت فراگیر میان مسلمانان جهان فراهم کردند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که در حال حاضر نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی پرچم دار تحکیم وحدت اسلامی در جهان هستند، خاطرنشان کرد: همه تلاش رهبری در دهه های اخیر نزدیک کردن قلوب امت اسلامی بر مبنای معارف الهی، سیره پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت(ع) بوده است.

آیت الله طبرسی با بیان این که امت اسلامی برای رهایی از توطئه و دشمنی بدخواهان اسلام راهی جز وحدت و همبستگی ندارند، بیان داشت: امروز دنیای اسلام حال خوشی ندارد و متأسفانه به دلیل تفرقه افکنی های استکبار و استعمار در میان مسلمانان، شاهد وضعیت بحرانی در برخی کشورهای مسلمان منطقه هستیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که امروز وقت آن رسیده که علمای اسلام به رسالت تاریخی خود در برابر اسلام عمل کنند، خاطرنشان کرد: سکوت علمای اسلام در چنین شرایطی به هیچ عنوان صلاح نیست چون به بحرانی تر شدن شرایط امت اسلامی خواهد انجامید.

امام جمعه ساری با بیان این که قرآن و پیامبر گرامی اسلام به عنوان دو اصل مهم و مشترک در میان همه مسلمانان می تواند محور وحدت قرار گیرد، تصریح کرد: اختلاف نظرهای علمای مسلمانان را می توان در محافل و مجامع علمی مورد بحث و بررسی قرار داد و هیچ منافاتی با مسأله وحدت اسلامی ندارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران به برگزاری هر ساله کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی به میزبانی کشورمان اشاره کرد و آن را اقدام عملی جمهوری اسلامی در تحکیم وحدت امت اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: باید چنین نشست های علمی و تخصصی در همه کشورهای اسلامی گسترش پیدا کند تا شاهد رسیدن به یک وحدت فراگیر در میان مسلمانان باشیم.

آیت الله طبرسی تلفیق مکتب و مذهب را داروی شفابخش امت اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه پس از رحلت نبی مکرم اسلام جریان های منحرف همواره تلاش کردند تا میان این دو اصل مهم جدایی بیفتد تا آنها به اهداف شوم خود دست یابند./۹۵۰/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات