۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۵۸۶۵۰۲
مدیرکل فرق و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی:

اهداف شوم دشمن در بستر تفرقه عملیاتی می‌شود

مدیرکل تبلیغات و فرق و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی گفت: دشمنان همواره به دنبال ایجاد بدبینی میان شیعیان و اهل سنت نسبت به یکدیگر بوده‌اند.
وحدت اسلامى‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام احمد حاتمیان، مدیرکل تبلیغات و فرق و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی امروز در همایش وحدت شیعه و سنی که در مسجد جامع شهر هشجین از توابع استان اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: علما نقش محوری در تحقق وحدت امت اسلامی بر عهده دارند.

وی با بیان این‌که وحدت شیعه و سنی باید در ابعاد مختلف پیگیری و تحقق یابد، خاطرنشان کرد: دشمنان به خوبی می‌دانند که اهداف شوم خود را تنها در بستر تفرقه میان مسلمانان می‌توانند، عملیاتی کنند، از این رو همواره به دنبال ایجاد بدبینی میان شیعیان و اهل سنت نسبت به یکدیگر بوده‌اند.

حجت الاسلام حاتمیان با اشاره به این‌که هفته وحدت به ابتکار امام خمینی(ره) نام‌گذاری شده و خاری بر چشم دشمنان است، افزود: دشمنان چشم دیدن نمازهای جماعت مشترک میان شیعیان و اهل سنت را ندارند، اگر وحدت حقیقی میان امت اسلامی شکل گیرد، وهابیت و بهائیت توان جولان میان مسلمانان را نخواهند داشت.

مدیرکل تبلیغات و فرق و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: اهل سنت وهابیت، داعش و دیگر گروهک‌های تکفیری و سلفی را از خود نمی دانند و از سوی دیگر شیعیان بهائیت و تشیع انگلیسی را طرد می کند، بنابراین شاهدیم که دشمنان با فرقه‌سازی به دنبال تفرقه میان شیعه و سنی است.

وی تحقق وحدت را لازمه برقراری عدالت در جامعه اسلامی دانست و افزود: اگر امروز شاهد جنگ‌های تلخ در برخی از کشورهای اسلامی هستیم، باید به این حقیقت آگاه باشیم که دشمنان به دنبال مسلمان‌کشی به دست مسلمان و فرقه‌های ضاله است، باید مراقب چنین فتنه‌های شوم استکبار در ممالک اسلامی باشیم.

حجت الاسلام حاتمیان خاطرنشان کرد: دشمن تلاش دارد با تفرقه میان شیعه و سنی؛ جنگ‌های نیابتی در کشورهای اسلامی راه‌اندازی کند؛ اگر شیعه و سنی به قرآن، پیامبر و قبله واحد اشتراک نظر دارند؛ چرا باید بر سر مسائل جزئی اختلافات را گسترش دهند، باید به دنبال وحدت علیه دشمنان مشترک امت اسلامی باشیم./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات